Zapraszamy do udziału w szkoleniach on line dla kadry managerskiej średniego i niższego szczebla
„Motywacja w czasach kryzysu – czy trudna sytuacja na rynku pracy może nas wzmocnić?”
„Świat się nie kończy, on się w swym oszalałym pędzie na chwilę zatrzymał, po to, aby za chwilę przyspieszyć jeszcze bardziej”
Dla kogo?
- Praktyczne warsztaty online dla brygadzistów, mistrzów i kierowników działów.
- Wsparcie dla pracowników działów Hr oraz wszystkich, którzy mają za zadanie utrzymanie dobrego poziomu motywacji w zespołach
Wprowadzenie do szkolenia:
Rzeczywistość w czasie kryzysu codzienność zawodowa wielu z nas przytłacza.
Zapowiedzi zwolnień, likwidacja działów a nawet całych zakładów budzą lęk, czasem nawet panikę. Trudno spodziewać się aby podwładni nie spoglądali w przyszłość z niepokojem. W takich okolicznościach potrzeba diametralnie innego podejścia do motywowania, zarządzania i roli przywództwa w organizacji.
To właśnie w tym trudnym okresie sprawdzą się najlepsi managerowie – przywódcy. Teraz jak nigdy przedtem należy umieć dotrzeć do emocjonalnej strony pracowników, odbudować ich poczucie bezpieczeństwa i odpowiedzialności nie tylko za siebie,ale i za innych członków organizacji.
Spotkajmy się na szkoleniu online i wspólnie opracujmy strategie zarządzania na poziomie kierowników, mistrzów, brygadzistów.. czyli tych wszystkich managerów, którzy z natury są najbliżej ludzi i procesów.
- Kryzys dopada każdego z nas, jednak nie każdy z nas musi wpadać w stres i depresję.
- Jak wykorzystać ten czas na przygotowanie się do walki na wzrastającym rynku po kryzysie?
- Rola bezpośredniego przełożonego jako lidera w okresie kryzysu.
- Jak motywować pracowników w okresie największego spadku zamówień i produkcji?
- Skuteczne metody odbudowy motywacji i zaangażowania –
Formy i metody
- Przed każdą sesją uczestnicy otrzymują komplet ćwiczeń i manuali do pracy w obszarach (forma PDF)
- Praca zdalna online z widokiem na ekranie
- Testy i ankiety online
- Film edukacyjny (linki)
- Książka w PDF
PROGRAM
Jedna sesja/ czas 1 godzina
Prawdziwego lidera poznaje się nie w dobie rozkwitu gospodarki,
lecz w okresie jej przejściowej zapaści”
Sesja I Kryzys na poziomie globalnym i lokalnym, czyli co się tak naprawdę dzieje?
- Efekt kryzysu w naszej organizacji
- Czego najbardziej obawiają się podwładni
- Rynek pracownika nagle staje się rynkiem pracodawcy!
- Typowe zachowania i postawy w okresie kryzysu
- Potencjalne szanse i zagrożenia – czyli nasze indywidualne SWOT
- Od przetrwania do aktywności – pieniądze to nie wszystko
Sesja II Rola lidera – czyli co w tej sytuacji może zrobić manager średniego i niższego szczebla
- Autorytet lidera w okresie kryzysu – Źródła siły autorytetu lidera
- Ekipa managerska – jako jeden wspierający się team
- Twoja indywidualna historia – czyli kim byłeś dotychczas dla swoich ludzi?
- Uważaj na efekt „Zarządzania pańszczyźnianego”
- Inteligencja emocjonalna lidera – teraz to klucz do utrzymania pozytywnych relacji
Sesja IV Motywacja czyli o co tak naprawdę chodzi?
- Definicja motywacji – motywowania i motywatorów
- Dlaczego Maslow miał rację – czyli jak zadbać o podstawowe potrzeby pracowników w firmie
- Motywacja i zaangażowanie to nie jest to samo
- Psychologia motywacji w pigułce – wybrane teorie motywacji, jak się mają do sytuacji globalnego kryzysu i jak z nich korzystać w firmie
Sesja V Komunikacja jako podstawa pozytywnego motywowania
- Komunikacja nieinwazyjna – podstawowe zasady
- Kluczowe sfery komunikacji wspierającej wg Gordona
- Przykładowe kanały, formy oraz narzędzia komunikacyjne do pracy w okresie kryzysu
- Forma i szybkość docierania informacji –„Nie przegrzewaj i tak gorącej już atmosfery”
Sesja VI Metody angażowania pracowników – „Gdy świat się przewraca”
- Docieranie do grup formalnych i nieformalnych
- Znaczenie jednominutowych spotkań
- Jak angażować poprzez doskonalenie czyli: Systemy Kaizen, Pracownicze Programy Pomysłów, Koła innowacyjności..
- Czas na samorozwój i edukację – wewnętrzne programy edukacyjne
Sesja VII Delegowanie zadań i feedback w kryzysie
- Jak delegować aby nie demotywować
- Podstawowe zasady delegowania – 8 kroków
- Feedback – cele i znaczenie
- 4 kroki feedbacku
- Jak dyscyplinować i egzekwować -czyli bądź tolerancyjny ale nie łatwowierny
Sesja VIII Podsumowani i wnioski – co dalej?
- Nad czym możemy dalej pracować
- Podziel się swoimi dobrymi praktykami – czyli miejsce wsparcia i wymiany doświadczeń dla uczestników szkolenia
- Kontakt i wsparcie trenera – nie zostawię Was samych:)