Techniki sprzedaży szkolenie Trójmiasto

Intensywny warsztat sprzedaży

Informacje ogólne

Profesjonalni handlowcy potrzebni są zawsze, a szkolenia umiejętności sprzedaży odgrywają pierwszorzędną rolę w ich rozwoju zawodowym. Najważniejszym wyzwaniem dla firmy jest dotarcie do możliwie wielu potencjalnych klientów, zaprezentowanie im oferty handlowej i przekonanie ich do podjęcia decyzji o zakupie. Od tego gdzie, komu, w jaki sposób i ile sprzedamy zależy los wielu ludzi współpracujących w firmie. Szkolenie umiejętności sprzedaży jest podstawą dla każdego handlowca, czy też przedstawiciela handlowego firmy. Ale nie tylko, gdyż wzajemne zrozumienie i budowanie pozytywnych relacji wewnątrz firmy, pomiędzy poszczególnymi działami jest niezwykle istotne dla efektywności pracy każdego pracownika od Telemarketera do Przedstawiciela Handlowego.

I oto właśnie chodzi:

Nasz Intensywny Warsztat Sprzedaży to wylęgarnia indywidualnych i zespołowych pomysłów na skuteczną sprzedaż. Powstają one na bazie wiedzy i doświadczeń samych uczestników oraz przy pomocy stanowczej, ale bez inwazyjnej pomocy prowadzących – praktyków i teoretyków nowoczesnych metod sprzedaży.

Każdy warsztat jest inny. Dlaczego?

Na dzisiejszym rynku sprzedaży istnieje coraz większa konkurencja i rywalizacja. Wygrywa nie ten, kto lepiej nauczy się stosowania gotowych formułek i zwrotów do klienta, lecz ten, kto potrafi na każdym etapie rozmowy z klientem być kreatywny i natychmiast reagować na daną sytuację sprzedażową i zachowanie klienta.
Dlatego każdy nasz warsztat jest inny, gdyż to właśnie inność, odmienność, intrygujące zachowanie, słowa i gesty oraz naturalność w kontaktach z ludźmi decydują o sukcesie w relacjach z klientami.

Nie oczekuj, więc na naszych zajęciach wykładów wyłącznie o psychologii sprzedaży, ale przygotuj się na to, że sam będziesz dla siebie psychologiem, doradcą, ekspertem a przede wszystkim będziesz się dzielił wspaniałymi pomysłami, na jakie wpadniesz w trakcie warsztatu.
Naszą rolą jest tylko umiejętnie wydobyć drzemiące w Tobie możliwości, o których być może nie wiesz, że je posiadasz lub o nich zapomniałeś. Wszystko, czego się tutaj nauczysz i wypróbujesz na ćwiczeniach będzie wyłącznie własnością Twoją i Twojego zespołu.

„Tysiąc razy więcej sprzedaje ten.., Kto potrafi o jedną tysięczną więcej” 

Cele szkolenia:

Poznanie i zdefiniowanie podstawowych procesów psychologicznych i ekonomicznych decydujących o powodzeniu lub porażce w kontaktach handlowych z klientem na rynku. Umiejętność odpowiedzenia na podstawowe pytania:
1. Czym jest sprzedaż produktów i usług Twojej firmy?
2. Kim jest sprzedawca – przedstawiciel handlowy?
3. Co ludzie kupują, czyli co się kryje za potrzebą zakupu usługi czy produktu?
4. Dlaczego klient kupuje to samo od konkurencji, – czyli: Jak walczyć z siłą przyzwyczajenia?
5. Co jest najważniejsze w komunikacji interpersonalnej z klientem?
6. Jak efektywnie wykorzystać ograniczony czas spotkania na skuteczną prezentację?
7. Czy wątpliwości klienta są nieodzownym elementem udanej sprzedaży? – Jak radzić sobie z obiekcjami?
8. Dlaczego wiedza na temat cech osobowościowych klientów jest tak istotna?
9. Nad czym musi pracować przedstawiciel handlowy w swoim rozwoju zawodowym?
10. Jak dzielić się doświadczeniami, aby nie popełniać tych samych błędów?

Podstawowe efekty, jakie osiągane są poprzez udział w szkoleniu to:

Dla przedstawiciela handlowego –

• Pewność siebie i odwaga przedstawiciela firmy w bezpośrednich rozmowach handlowych
• Umiejętność docierania do prawdziwych problemów i oczekiwań klienta indywidualnego i instytucjonalnego
• Skuteczna prezentacja firmowych produktów i usług na bazie wiedzy o najistotniejszych problemach i oczekiwaniach klienta
• Umiejętność omijania i przezwyciężania typowych i niekonwencjonalnymi obiekcji klientów
• Skuteczna finalizacja spotkań handlowych
• Budowanie długotrwałych relacji interpersonalnych z klientami
• Świadomość potrzeb i wskazówki do samorozwoju zawodowego

Dla firmy:

• Wzrost jakości i skuteczności sprzedaży i uzyskiwanie wyższych marż handlowych
• Pozytywna zmiana proporcji ilości spotkań handlowych do zawartych kontraktów przez przedstawiciela handlowego
• Utrzymanie dotychczasowego portfela klientów i pozyskanie nowych
• Rozwój na rynku w danej branży
• Informacja zwrotna w postaci raportów i analiz w zakresie potrzeb szkoleniowych oraz poziomu umiejętności oraz wiedzy zawodowej uczestników szkolenia
• Wskazówki dla przełożonych uczestników szkolenia – jak i na co zwracać uwagę w dalszym rozwoju zawodowym pracowników

Metody i formy szkoleniowe:

W ramach realizowanych zajęć wykorzystywane są następujące formy i metody nauczania:
• Zasada 60/40 (Zajęcia praktyczne/Zajęcia teoretyczne)
• Zasada „Bez barier” – jak najmniej barier fizycznych i psychologicznych (bez oceny personalnej, bez stołów i przyborów biurowych…)
• Forma analizy i syntezy problemu – metoda „Lejka” i „Diamentu”
• Forma zabawowa – gry i zabawy symulacyjne
• Forma wykładu z prezentacją multimedialną
• Forma rozmowy moderowanej i dyskusji plenarnej
• Forma warsztatów w grupach i podzespołach
• Metoda „Studium przypadku” – scenki z życia zawodowego
• Metoda testów i ankiet kompetencji
• Metoda „Gorące krzesło”
• Metoda autoprezentacji (Umiejętność efektywnego komunikowania, precyzja komunikatu werbalnego, mowa ciała…)
• Metoda 4 x Jak? (Jak to robisz? Jak chciałbyś to robić? Jak można to robić? Jak to zrobisz?) –
• Bezpośrednie rozmowy z prowadzącym i /lub partnerem
• Sesje nagrań – zajęcia z kamerą (tylko do użytku uczestników szkolenia!)
• Metoda reality work ( np. rozmowy telefoniczne na głośnomówiącym aparacie…)

Metody oceny efektywności szkolenia:

• Ankieta oceny szkolenia wypełniana przez uczestników na zakończenie szkolenia, oraz 3 miesiące po zakończeniu szkolenia
• Test wiedzy wypełniany przez uczestników szkolenia przed szkoleniem oraz w ciągu jednego tygodnia po zakończeniu szkolenia
• Wstępny raport po szkoleniu dla zleceniodawcy wraz z instrukcją dalszego postępowania w rozwoju zawodowym pracowników
• Ankieta oceny efektywności szkolenia w działalności zawodowej wypełniana przez przełożonych uczestników szkolenia – 3 miesiące po szkoleniu
• Raport końcowy zawierający wszelkie załączniki i podsumowania statystyczne i opisowe oceny – max miesiąc po dostarczeniu wszelkich załączników jw.

Zakres tematyczny:

Wspólnie z Wami zmierzymy się z najtrudniejszymi przypadkami z życia zawodowego przedstawicieli handlowych:

• Jak walczyć z siłą przyzwyczajenia do konkurencji?
• Jak zaskoczyć i zainteresować klienta?
• Jak dać sobie radę w konfrontacji z produktami i usługami konkurencji?
• Jak prowadzić efektywnie prezentację dla klientów indywidualnych i grupy klientów?
• Jak dać sobie radę w kontakcie z Tzw. „Trudnym klientem”?

Każda oferta zawiera indywidualnie opracowany zakres programowy wynikający z oczekiwań i potrzeb zleceniodawcy.
Poniżej prezentujemy przykładowy program szkolenia:

Dzień I (9.00 – 17.00)

Rozpoczęcie szkolenia – określenie indywidualnych potrzeb i oczekiwań

Sprzedawca – przedstawiciel handlowy
1. Co to jest sprzedaż?
2. Od czego zależy sukces w sprzedaży?
3. Sprzedawca – przedstawiciel handlowy – nasze mocne i słabe strony (SWOT)

Diagnoza problemu – Dlaczego klient kupuje lub nie kupuje moje produkty, usługi?
1. Procesy myślowe klienta – wielka niewiadoma?
2. Czynniki psychologiczne wpływające na decyzje klienta – Motywacja do zakupu
3. Świadomość potrzeb
 Potrzeby świadome
 Potrzeby podświadome
4. Potrzeby ekonomiczne
5. Lista potrzeb waszych klientów?

Komunikacja interpersonalna – podstawą tworzenia relacji
1. Model komunikacji w sprzedaży
2. Uwaga! – Komunikacja niewerbalna
 Wygląd zewnętrzny
 Przestrzeń
 Uścisk dłoni
 Kontakt wzrokowy
 Postawa
 Gesty…
3. Pierwsze wrażenie – mity i akty
4. Asertywność i empatia w rozmowie z klientem
5. Najczęstsze przyczyny zerwania komunikacji z klientem.

Techniki rozmowy z klientem
1. Sztuka zadawania trafnych pytań
2. Sztuka słuchania
3. Odkryj potrzebę – umiejętność na wagę złota
4. Rozmowa językiem korzyści

Dzień II (8.00 – 17.00)

Moja rozmowa handlowa
1. Przygotowanie do spotkania (gromadzenie informacji i ich ocena)
2. Pierwsze wrażenie Jak zaskoczyć i zainteresować klienta?
3. Umowa wstępna – Jak „ustawić” rozmowę wg swojego planu?
4. Odkrywanie potrzeb – rozbudzenie potrzeby
5. Skuteczna prezentacja i próbne zamknięcia – mów o korzyściach a nie o zaletach Twoich produktów, usług.
6. Narzędzia prezentacji, – co ma zawierać folder, ulotka, na co zwrócić uwagę…?
7. Finalizacja sprzedaży
8. Pretekst czy obiekcja? – Jak radzić sobie z obiekcjami?
9. Zachowania po sprzedaży

Typologia klientów – jak z nimi rozmawiać?
1. Typy osobowości klienta
2. Dostosowanie prezentacji do osobowości klienta
3. Sytuacje zakupowe a osobowości klientów
 Decyzje nawykowe
 Decyzje nierutynowe
 Decyzje rozważne
4. Kupić albo nie kupić? – podsumowanie

Określenie potrzeb we współpracy sprzedawca – inne działy w firmie.
1. Analiza możliwości
2. Potrzeby w zakresie dalszego rozwoju
3. Plan dalszego działania

Posumowanie i zakończenie szkolenia

W trakcie realizacji programu przewidziane są przerwy kawowe i posiłki zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami z zleceniodawcą.

CENA SZKOLENIA OTWARTEGO:
1490,00 pln netto + 23% Vat

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE:
cena do uzgodnienia
CENA ZAWIERA:
* Prowadzenie szkolenia
* Sala szkoleniowa
* Materiały szkoleniowe
* Catering (lunch i przerwy kawowe)
* Certyfikat uczestnictwa

Działania po szkoleniu:

• Instrukcje dalszego postępowania dla przełożonych w stosunku do uczestników szkolenia celem ugruntowania pozytywnych zmian jako efekt szkolenia
• Bezpośredni kontakt mailowy trenera prowadzącego szkolenie z osobami z działu szkoleń i/lub z tzw. trenerem wewnętrznym w firmie

n

Kategoria

Autor Tekstu

Administrator JJ

Data Wydania

03/15/2017

Może ci się także spodobać…