Autorytet mistrza, brygadzisty, lidera obszaru szkolenie

Warsztaty dla mistrzów, brygadzistów, liderów w firmie produkcyjnej

Brygadzista rzadko kiedy od razu zaczyna efektywnie kierować zespołem. Zwykle na początku przeszkadza mu w tym brak doświadczenia i umiejętności w pracy z podwładnymi. Satysfakcja i radość po otrzymaniu awansu na stanowisko brygadzisty mogą zostać zmącone przez dawkę stresu wynikającego z obawy przed nowymi obowiązkami, wśród nich – zarządzanie zespołem kolegów i koleżanek. Podobnie może stać się, gdy wchodzimy jako zarządzający do zupełnie nowego zespołu: ludzi, którzy znają się i pracują razem od lat. Aby nowe zależności czy praca stały się źródłem satysfakcji (nie frustracji), warto zastanowić się nad zbudowaniem odpowiedniej relacji z podwładnymi. Relacji opartej na autorytecie – formalnym i nieformalnym.

 

„Jeśli Twoi ludzie przestali do Ciebie przychodzić, to jest źle.
Bo albo się Ciebie boją, albo uważają, że to strata czasu.”

Colin Powell

Autorytet

Cele główne

Celem jest nauczenie uczestników przejmowania silnego i skutecznego wpływu nad podwładnymi i współpracownikami, w procesie tworzenia wizerunku brygadzisty z autorytetem. Uczestnicy nauczą się jak być brygadzistą – liderem z krwi i kości, a nie osobą wydającą „rozkazy i rozporządzenia”. Cel osiągniemy poprzez szereg ćwiczeń, rozwijających i wzmacniających te cechy osobowości, które związane są z przywództwem i budowaniem postawy liderskiej brygadzistów.

Cele szczegółowe

  • Poprzez uczestnictwo w szkoleniu uczestnicy rozwiną następujące umiejętności i odniosą następujące korzyści.
  • Doskonalenie umiejętności budowania autorytetu w relacjach z podwładnymi, zwłaszcza gdy ze współpracownika stajemy się przełożonym,
  • Budowanie pozycji lidera, który narażony jest na postawy zazdrości i zawiści ze strony współpracowników
  • Rozwinięcie umiejętności skutecznego porozumiewania się i wpływania na podwładnych, szczególnie w przypadku konieczności przekazania codziennej krytyki lub pochwały
  • Doskonalenie umiejętności bieżącego wydawania poleceń, delegowania i asertywnego reagowania w przypadku odmowy i obiekcji
  • Zdiagnozowanie własnego stylu kierowania i rozwinięcie umiejętności stosowania wszystkich pozostałych stylów oraz dostosowywania ich do sytuacji i stopnia dojrzałości pracowników
  • Poznanie schematów prowadzenia rozmów z pracownikami opartych na praktycznych narzędziach i technikach

W szkoleniu zastosowane zostaną metody aktywizujące uczestników:

  • Gry i zadania symulacyjne oraz..
  • Uczestnicy wspólnie wypracują oraz otrzymają drukowane narzędzia do pracy w postaci NIEZBEDNIKI BRYGADZISTY oraz MANUALE ( DO POWIESZENIA W OBSZARACH, SCHOWANIA „POD REKĄ” itd.)
  • Uczestnicy otrzymają zadania przed i po szkoleniowe
  • Realizacja warsztatów odbywa się zgodnie z podziałem na: cześć warsztatowa (ćwiczenia, zadania, gry itd..) 70%, cześć teoretyczna (mini prezentacja PP. Dyskusja moderowana, wymiana doświadczeń) 30%.

PROGRAM SZKOLENIA

Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych – 2 dni (8.00 – 16.00 z przerwami)

Dzień I 8.00 – 16.00

„Mistrz, Brygadzista z autorytetem”

Zadanie przed szkoleniowe – artykuł „Przywództwo w zarządzaniu” – do przeczytania przed szkoleniem, należy udzielić odpowiedzi na zawarte tam pytania.

  1. Wprowadzenie – poznajmy się, cele szkolenia i zasady realizacji
  • Test rewolwerowca – wnioski do dalszej pracy
  • Specyfika zespołu produkcyjnego
  • Cele do realizacji – role brygadzistów – zadania (praca na FCH)
  • Najtrudniejsze elementy pracy brygadzistów – czyli nad czym powinniśmy dalej pracować?
  • Dlaczego warto budować swój autorytet?
  1. Autorytet w świetle psychologii poznawczej, osobowości i społecznej:
  • rodzaje zachowań, postaw i sposobów komunikacji budujących aurę osoby z autorytetem.
  1. Kluczowe umiejętności niezbędne w budowaniu postawy osoby z autorytetem:
  • Postawa wiedza czy umiejętności?
  • zjednywanie ludzi, czyli jak budować relacje
  • sztuka wywierania wpływu, jako elementy kreowania wizerunku.
  1. Jakie cechy osobowości i temperamentu sprawiają, że ludzie postrzegają daną osobę, jako autorytet?
  • od czego zależy autorytet?
  • typy liderów i autorytetów,
  • wartości, przekonania charakterystyczne dla liderów i osób z autorytetem.
  1. Wizerunek autorytetu:
  • Konstrukcja z papieru A4 – zadanie symulacyjne
  • pewność siebie i poczucie własnej wartości,
  • charyzma – czy można się tego nauczyć?
  • umiejętność wywierania wpływu i przekonywania do własnych poglądów.
  • pokora, opanowanie, pogoda ducha, czyli emocje i nastawienie u liderów i osób z autorytetem.
  1. Komunikacja mistrz, brygadzista – podwładni
  • Poznanie własnego stylu komunikowania się z innymi.
  • Określenie metod efektywniejszej komunikacji z innymi -zasady komunikacji w grupie
  • style kierowania a reakcje zespołu
  • bariery i zakłócenia
  • Test JOHARY – doskonalenie komunikacji w zespole – autodiagnoza
  1. Kluczowe umiejętności interpersonalne mistrzów, brygadzistów, liderów.
  • Postawa i nastawienie – „Doświadczenie z długopisem – czyli Gracz czy Ofiara”
  • Komunikacja werbalna czy niewerbalna – Zadanie symulacyjne: „Konstrukcja kosmicznej maszyny” – wnioski do dalszej pracy brygadzistów
  • „Słuchać i usłyszeć podwładnych” – ćwiczenia z aktywnego słuchania
  • Jak pytać i przewodzić w zespole podwładnych – ćwiczenia
  1. Inteligencja emocjonalna mistrza, brygadzisty
  • Nasza definicja
  • Zrozumieć swoje emocje i emocje innych ludzi
  • Test Inteligencji Emocjonalnej – doświadczenie i wnioski na forum do dalszej pracy

Dzień II 8.00 – 16.00

  1. Zarządzać czy przewodzić – jaka to różnica?
  • „Most Leonarda” – zadanie zespołowe – rola przywódcy, praca zespołowa, style zarządzania… wnioski do dalszej pracy na forum
  • „Jaki styl preferujesz?” – zadanie indywidualne – wnioski na forum
  • rodzaje stylów kierowania – czym różni się zarządzanie od przywództwa? – wnioski na FCH
  • analiza własnego stylu kierowania – Test Blancharda
  • orientacja na zadania i orientacja na ludzi
  • dopasowanie stylu kierowania do sytuacji w obszarze
  1. Delegowanie zadań i kontrola realizacji – kluczowe role brygadzisty
  • zakres delegowania zadań
  • sposób delegowania – praca na materiale ( niezbędniki brygadzisty)
  • kontrola i egzekwowanie wykonania (niezbędniki brygadzisty)
  • korzyści i zagrożenia w delegowaniu
  • przykłady z naszego obszaru – ćwiczenia w podgrupach ( z wykorzystaniem niezbędników)
  1. Trudny podwładny czy… nieudolny brygadzista?
  • Inteligencja społeczna czyli? – „Balon i bambuko” – zadanie symulacyjne
  • Trudny podwładny – czyli?
  • Geneza trudnych zachowań czyli dlaczego podwładny zachowuje się nie tak jak oczekuje tego przełożony – brygadzista (firma)
  • Podstawowe zasady zapobiegania konfliktom w obszarze pracy
  • 6 kroków wg Gordona – (Niezbędnik brygadzisty)
  • Studium przypadku –„ Konflikt w dziale lakierni” – praca na materiale szkoleniowym
  1. Wybrane techniki wpływu i obrona przed manipulacją
  • Czym jest sztuka perswazji i przekonywania a co to znaczy manipulować podwładnymi
  • Jak nie dać manipulować sobą – obrona brygadzisty przed „cwanym” podwładnym i/lub szefem
  • Techniki wpływu – praca na materiale szkoleniowym (Manual – materiał do wykorzystania przez brygadzistów w ich obszarach pracy)
  1. „Przeżyjmy to razem” – scenki sytuacyjne – ćwiczenia na forum
  • Dlaczego JA?
  • Niech to zrobi druga zmiana
  • To jest bez sensu
  • Jesteś brygadzista to się martw
  • To nie moja wina, nie nasza wina..
  • Praca poza standardem
  • Nieprzestrzeganie zasad i regulaminów – brak dyscypliny
  • Nieterminowość zadań, spóźnienia i wyjścia na przerwy..
  • Braki i odpady – a co nas to obchodzi, ja robię swoje dobrze!
  • Podważanie autorytetu brygadzisty i kierownictwa..
  • Zapomniał wól jak cielęciem był..
  • Przecież jesteś naszym kumplem..
  • Odmowa wykonania zadania
  • Itd…
  1. Konstruktywna propozycja zmian – czyli nasz wkład w doskonalenie i rozwój firmy
  • „Ishikawa – Rybia ość” – obszary do doskonalenia w firmie
  • Nad czym powinniśmy wszyscy pracować – Indywidualna Analiza SWOT – zadanie po szkoleniowe
  • Podsumowanie i wnioski
  • Ankieta oceny i certyfikaty uczestnictwa

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW

Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi z wykorzystaniem takich form jak:

  • Zasada 20% teoria 80% praktyka
  • Gry symulacyjne i fabularyzowane
  • Studium przypadku
  • Scenki sytuacyjne
  • Testy i ankiety psychologiczne
  • Prezentacja MM
  • Dyskusja moderowana i praca w podzespołach
  • Praca na materiale szkoleniowym
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem materiałów z codziennej pracy uczestników
  • Praca z kamerą

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej MMM (maximum wiedzy, maximum umiejętności, maximum swobodnej wymiany doświadczeń i dobrych przykładów z rynku). Omawiane zagadnienia poparte są prezentacjami multimedialnymi i ćwiczeniami doskonalącymi wybrane umiejętności.Metody wyszczególnione: wykład, grupy zadaniowe, symulacje, odgrywanie ról, case study, buzz, handout, pokazy audiowizualne, testy.

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej niższego szczebla, od których w największej mierze zależy sukces wdrażanych projektów LEAN. Poziom kompetencji liderów obszarów, brygadzistów i mistrzów decyduje o tym, czy w firmie nastąpi diametralna zmiana sposobów myślenia i zachowań. Wszelkie wysiłki kadry zarządzającej, nakłady finansowe, czas i energia mogą zostać zaprzepaszczone poprzez nieodpowiednie style zarządzania oraz błędną komunikację pomiędzy brygadzistami i mistrzami z podwładnymi.

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE

Trener, Konsultant, Coach wspierający procesy wdrażania koncepcji LEAN Manufacturing w firmach produkcyjnych, a także rozwoju kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej średniego i niższego szczebla oraz umiejętności osobistych pracowników w środowisku LEAN. Posiada 17 letnie doświadczenie trenerskie, a od 10 lat jego aktywność koncentruje się na szkoleniach skierowanych do firm produkcyjnych. Jest audytorem w projektach rozwojowych na etapie wdrożeń kontroli i oceny.

Wypracował autorskie rozwiązania i opracował szkolenia mające na celu podniesienie standardów komunikacji w środowisku produkcyjnym, wzrost efektywności zarządzania zespołami dla kierowników, brygadzistów, liderów, mistrzów.

Prowadzi szkolenia wspierające wdrażanie idei LEAN

  • Warsztaty liderskie dla mistrzów, brygadzistów liderów obszarów produkcyjnych.
  • Podstawy komunikacji interpersonalnej w środowisku LEAN.
  • Zarządzanie zespołem produkcyjnym w środowisku LEAN – warsztaty kierownicze.
  • Motywacja do zmian w LEAN.
  • 5S Przygotowanie do wdrożenia.
  • Pracownicze Programy Pomysłów – jak angażować do innowacyjności?
  • Sztuka udzielania instruktarzu wg metodologii TWI.
  • Podstawowe narzędzia do rozwiązywania problemów wg LEAN.
  • Trening Trenera KAIZEN.

Przeszkolił liderów takich firm jak:

Enersys Sp. z o.o., CNH Holland Sp. z o.o., AMCOR Sp. z o.o., NESTLE Pacyfic SA, MRR Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Cenos SA., Danfoss, Wilbo – Neptun SA., Młyny i Spichlerze Gdańskie Sp. z o.o., ARiMR Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Warkom Sp. z o.o., ENERGA Obsługa Klienta, Lotos Serwis Sp. z o.o., LOTOS Biuro Kontraktacji, Radmor SA., NordGlass, Philips Polska, „Herbapol – Lublin” S. A., Weyerhaeuser Poland Sp. z o.o., Jakob Hatteland Computer” Sp. z o.o., Visscher-Caravelle Poland Sp. z o.o., Frosta Sp. z o.o., SE Bordnetze Polska Sp. z o., AIC S.A. Produkcja wymienników ciepła, Faurecia Wałbrzych Sp. z o.o., Ministerstwo Obrony Narodowej, PFRON o/Gdańsk, Sąd Rejonowy w Gorzowie Wielkopolskim i in.

CENA SZKOLENIA OTWARTEGO:
1490,00 pln netto + 23% Vat

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE:
cena do uzgodnienia
CENA ZAWIERA:
* Prowadzenie szkolenia
* Sala szkoleniowa
* Materiały szkoleniowe
* Catering (lunch i przerwy kawowe)
* Certyfikat uczestnictwa

Może ci się także spodobać…