Szkolenie – trening: „Wiatr w żagle czyli, jak zadbać o swoje samopoczucie „
Cel: Określenie znaczenia umiejętności wpływania na własne emocje i redukowania stresu
w kontaktach społecznych, z naciskiem na możliwość modyfikowania i wzmacniania indywidualnych zachowań w kontaktach interpersonalnych.
Korzyści dla uczestnika:
Uczestnicy:
zdobędą wiedzę skąd biorą się emocje i stres i jaki mają wpływ na nasze samopoczucie
poznają własne, indywidualne dla każdego, sygnały stresu
nabędą umiejętności utrzymania równowagi emocjonalnej oraz dobrej kondycji psychofizycznej
będą mieli okazję do sformułowania własnych szans i okazji dających siłę i wiarę w siebie
poczują spokój i zadowolenia z przełamywania kolejnych barier
dostaną ładunek energii i pewności, że sytuacje są trudne tylko wtedy, gdy nie umiemy sobie z mini poradzić.
Program szkolenia:
Definicje
Klasyfikacja źródeł emocji i stresu
Uogólniony zespół adaptacyjny w stresie
Skala Holmsa-Rahe’a
Wewnętrzne źródła związane z typem osobowości (A,B)
Przekonania i niska samoocena, jej wpływ na kształtowanie obrazu naszej rzeczywistości
Emocje i stres wywołane niewłaściwą komunikacją interpersonalną
Cel modułu – Zwrócenie uwagi na nieuświadomione sygnały będące pochodną stresorów
i świadomego reagowania na nie. Pomiar w jednostkach LCU poziomu stresu w ostatnim roku. Uświadomienie czyhającego zagrożenia w przypadku braku neutralizatorów stresu. Przekonanie uczestników, że stres jest pojęciem subiektywnym, uświadomienie wewnętrznego potencjału do radzenia sobie ze stresem. Narzędzia – Ćwiczenie indywidualne – eksperyment bazujący na rzeczywistych doświadczeniach uczestników szkolenia.
Słuchaj siebie
Model Ellisa – przeformułowania myśli
Przekuj negatyw w pozytyw
Cel modułu – Poznanie mechanizmów wywołujących trudne emocje i stres. Wzmocnienie umiejętności ich zwerbalizowania. Przećwiczenie techniki MUD, przeformułowania oraz zdiagnozowania własnego zaplecza, przećwiczenie modelu poznawczego reakcji na emocje (model Ellisa). Narzędzia – Cały moduł oparty jest na autodiagnostyce uczestnika
i wykonywaniu polecanych przez Trenera ćwiczeń
Ćwiczenia oddechowe (J. Santorski) i izometryczne
Ćwiczenia Dennisona i Cooka – synchronizacja półkul mózgowych
Warunkowanie reakcji organizmu w odpowiedzi na tzw. „złą postać”
Refreming i kotwiczenie
Relaks Jacobsona
Cel modułu – Poznanie różnych, polecanych przez ekspertów, technik i zastosowanie ich
w ćwiczeniach. Narzędzia – wykonywanie ćwiczeń wg instrukcji Trenera.
Dobór słów emocjonalnie neutralnych
Przyjmowanie krytyki
Feedback – twórcza analiza niepowodzeń
Cel modułu – Zwiększenie skuteczności indywidualnej reakcji pracownika w sytuacjach trudnych podczas wykonywania obowiązków w pracy.
Narzędzia – Grupowe i indywidualne ćwiczenia ułatwiające komunikacje interpersonalną.
Czas trwania szkolenia: 8 godzin