Komunikacja w zarządzaniu szkolenie

„Efektywna komunikacja” – podstawą działań biznesowych kadry kierowniczej

 „Sztuka komunikacji jest językiem przywództwa”

– James Humes

Szkolenie warsztatowe, pozwala zrozumieć znaczenie pozytywnych relacji międzyludzkich w procesie komunikacji, nabyć umiejętność ich efektywnego kształtowania i przełożenia na współpracę w zespole kierowniczym, realizację celów i zadań operacyjnych i strategicznych firmy.

 Dlaczego prawidłowa komunikacja jest ważna?:

  1. Pracownicy i kadra kierownicza muszą przekazywać efektywnie informacje, aby nawiązać wzajemne stosunki, w przeciwnym razie będą narażeni na stres, poczucie alienacji, rozczarowanie i odrzucenie przez innych.
  2. Nabywanie wiedzy od innych współpracowników i przełożonych oraz uczenie się w oparciu o cudze doświadczenia ma znaczący wpływ na osiąganie sukcesów własnych i całego zespołu kierowniczego.
  3. Umiejętności efektywnego komunikowania się w otoczeniu zawodowym pomagają w budowaniu kontaktów w atmosferze zaufania, otwartości i szacunku dla innych oraz siebie samego.
  4. Poznanie podstawowych technik komunikacji pozwala na obronę siebie w sytuacjach trudnych oraz radzenie sobie z atakiem, krytyką i odrzuceniem w kontaktach wewnątrz i na zewnątrz firmy.

Celem szkolenia jest:

Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników podstawowej wiedzy na temat nowoczesnych technik i metod skutecznej komunikacji w codziennej działalności zawodowej, w kontaktach ze współpracownikami jak też w obszarze zarzadzania podwładnymi. W ramach szkolenia uczestnicy poznają skuteczne formy komunikowania się, czyli nawiązywania kontaktu z współpracownikiem, zwierzchnikiem, podwładnym..

  • Poznanie zasad obowiązujących w otwartej komunikacji społecznej i współdziałanie w realizacji wspólnych celów firmowych
  • Poznanie swoich mocnych i słabych stron w zakresie komunikowania się w zespole kadry zarządzającej
  • Opracowanie sposobów poprawy efektywnego komunikowania się na różnych poziomach zarządzania w firmie
  • Promocja asertywności i empatii w kontaktach zawodowych i prywatnych
  • Wykorzystanie umiejętności komunikacji interpersonalnej w negocjacjach z klientem, z współpracownikiem, z przełożonym…
  • Radzenie sobie w rozmowach z tzw. „Trudnym rozmówcą”
  • Rozwiniecie kreatywnych form komunikacji i współpracy zespołowej w firmie w kontekście doskonalenia procesów i metod pracy na produkcji

Grupa docelowa

KADRA kierownicza średniego i niższego szczebla

Program jak też metodyka realizacji szkolenia zakłada pracę nad zmianą:

  • Postaw
  • Wiedzy
  • Umiejętności

Bez prawidłowej komunikacji w zasadzie wszelkie działania zawodowe i pozazawodowe ulegają degradacji i są narażone na niepowodzenia. Szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej w znacznym stopniu wpływa na poziom każdej z przedstawionych poniżej kompetencji.

 ZNAJOMOŚĆ SIEBIE (KNOW YOURSELF)

Znajomość siebie jest zdolnością do dokładnego zidentyfikowania i zrozumienia swoich silnych stron i obszarów do rozwoju, do rozumienia ich znaczenia dla własnej skuteczności w organizacji i uwzględnienia ich przy optymalizacji własnych osiągnięć.

ODWAGA (COURAGE)

Odwaga wiąże się z wiarą we własne umiejętności i osądy. Pozwala ona podejmować decyzje lub dokonywać wyborów z dokładnym oszacowaniem i pełną świadomością ponoszonego ryzyka i własnej odpowiedzialności.

AKTYWNA WSPÓŁPRACA (PROACTIVE COOPERATION)

Aktywna współpraca oznacza działanie razem z innymi pracownikami i wykazywanie zaangażowania w osiąganie celów grupowych, rozumienie potrzeb i celów innych osób, a także, w razie potrzeby, dostosowanie do nich własnych poglądów i zachowania. Może się wiązać z poświęceniem własnych celów na rzecz osiągnięcia celów grupowych.

WPŁYW / PRZEKONYWANIE INNYCH (IMPACT / CONVINCE OTHERS)

Umiejętność przekonywania innych, bezpośrednio lub przy pomocy właściwych osób trzecich, w celu przekonania ich i zaangażowania w realizację koncepcji, projektów lub działań będących w interesie firmy.

KREATYWNOŚĆ/ROZWIAZYWANIE PROBLEMÓW Umiejętność łamania stereotypów w pracy zespołowej zwłaszcza w sytuacjach wymagających rozwiązywania problemów w środowisku zawodowym

 „Menedżerowie, którzy nie posiądą odpowiednich kompetencji interpersonalnych, stanowić będą hamulec postępu, a drogę transformacji uczynią długą i wyboistą, zaś zarządzane przez nich firmy nie spełnią oczekiwań organizacji XXI wieku.”

Penc

Program:

Dzień I 8.00 – 16.00

  1. Wstęp i powitanie
  • Warunki realizacji szkolenia – kontrakt, umowa jako podstawowe narzędzie komunikacji w firmie
  • „Test rewolwerowca” – zadanie symulacyjne – wnioski do dalszej efektywnej pracy szkoleniowej
  • Rola i zadania kadry kierowniczej w firmie Grill-Impex – praca na FCH
  • Analiza zadania przed szkoleniowego
  1. „Historia kryminalna w odcinkach” – zadanie symulacyjne
  • Intencja a interpretacja;
  • Różnice w sposobie komunikowania się
  • Znaczenie poprawnej komunikacji a realizacja celów biznesowych
  • Rola kierownika, dyrektora.. w pracy zespołu
  1. „Most Leonarda” –zadanie zespołowe
  • Mosty, które nas łączą w pracy
  • Bariery i utrudnienia w komunikacji w firmie
  • Praca w podzespołach – analiza problemu w firmie Grill-Impex
  • Przełamywanie ograniczających barier w kontaktach w firmie
  1. CZERWONE CZY ZIELONE? – STRATEGICZNA GRA SYMULACYJNA
  • Podstawy podejmowanych decyzji
  • Precyzowanie celów firmowych
  • Walka i rywalizacja jako narzędzia motywacji lub demotywacji w firmie
  1. POSTAWA I NASTAWIENIE FILARY EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
  • Gracz czy ofiara? – doświadczenie z długopisem
  • Współczynnik efektywności kadry kierowniczej – samoocena
  • Zaufanie i wiarygodność przełożonego –
  • Test Johari – indywidualne style komunikacyjne
  1. „Film” – gra symulacyjna
  • Cechy osobowości wg Junga
  • Jak się komunikować z różnymi typami osobowości
  • Różnorodność zespołu jako jego siła –wnioski do dalszej pracy
  1. Inteligencja emocjonalna kadry kierowniczej
  • Definicja i znaczenie w pracy zespołu i komunikacji jednostek
  • Test inteligencji emocjonalnej
  • Jak zarządzać stresem i wpływać na poprawne relacje
  • Skuteczne techniki panowania nad emocjami
  1. Inteligencja społeczna czyli..
  • Podstawy inteligencji społecznej – efektywna komunikacja
  • „Ściana płaczu” zadanie symulacyjne
  • „Efekt patelni” – jak zapobiegać potencjalnym konfliktom

Dzień II 8.00 – 16.00

  1. Inteligencja werbalna – Słownictwo a dominująca preferencje w odbiorze bodźców;
  • Precyzja komunikacji
  • Słowa, które parzą lub działają jak wabik
  • 7 pytań wg Cycero
  • Ćwiczenia trudnej sztuki precyzyjnej komunikacji
  • „Podaj dalej” – zabawa symulacyjna – praca w podzespołach
  1. Uwaga na INTELIGENCJĘ niewerbalną – Doświadczenie Milgrama
  • Ton, siła głosu, tempo i dynamika wypowiedzi;
  • Sposób wypowiadania się – używane słowa i zwroty, argumentacja;
  • Wartości, obawy, lęki, potrzeby, motywatory i kryteria decyzyjne;
  • Wygląd, wizerunek;
  • Stopień okazywania emocji;
  1. KLUCZOWE UMIEJETNOSCI KOMUNIKATYWNEGO PRZEŁOZONEGO – AKTYWNE SŁUCHANIE
  • Nadawanie a interpretacja;
  • Parafraza jako metoda eliminacji niedomówień i właściwego rozumienia;
  • Precyzowanie informacji;
  • Weryfikowanie informacji już posiadanych;
  • Podsumowanie rozmowy;
  1. KIEROWANIE ROZMOWĄ – ZADAWANIE PYTAŃ
  • Rodzaje pytań możliwych do zastosowania;
  • Korzyści z zadawania pytań;
  • Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami;
  • Metody prowadzenia rozmowy poprzez zadawanie pytań;
  1. TECHNIKI WPŁYWU CZY MANIPULACJI? PRZEKONYWANIE I WPŁYWANIE W PROCESIE KOMUNIKACJI
  • Sztuka perswazji czyli..?
  • Czym jest manipulacja w komunikacji
  • Efektywne techniki wpływu- Ćwiczenia
  • Komunikat Ja czy Ty?
  • Konstruktywna Kanapka Krytyki
  • FUKO czyli…
  • Jak stawiać granice i być konsekwentnym
  1. ASERTYWNOŚĆ I EMPATIA W KONTAKTACH Z PRACOWNIKAMI I WSPÓŁPRACOWNIKAMI
  • EMPATIA czyli..?
  • Dlaczego warto być empatycznym
  • Typowe techniki komunikacji empatycznej
  • Nasza definicja asertywności
  • „Ja jestem ok i ty jesteś ok” – rola nastawienia do siebie i innych w asertywności;
  • Podstawowe umiejętności asertywne;
  • Analiza własnej postawy, sposobu komunikowania się i zachowania w stosunku do innych;
  • Asertywna odmowa i prośba – jak mówić nie, by nie zrażać do siebie innych;
  • Asertywność w sytuacjach stresowych; – ćwiczenia
  1. Trudny pracownik – trudny rozmówca – Nasze mini zoo w firmie Grill-Impex
  • Przyczyny sytuacji konfliktowych
  • Rodzaje konfliktów – co zrobić kiedy…?
  • Ćwiczenia sytuacji konfliktowych – z naszego podwórka
  1. PODSUMOWANIE I WNIOSKI
  • Nad czym warto pracować?
  • Mini analiza SWOT
  • Zadania po szkoleniu

Metodyka:

Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi z wykorzystaniem takich form jak:

  • Zasada 20% teoria 80% praktyka
  • Gry symulacyjne i fabularyzowane
  • Studium przypadku
  • Scenki sytuacyjne
  • Testy i ankiety psychologiczne
  • Prezentacja MM
  • Dyskusja moderowana i praca w podzespołach
  • Praca na materiale szkoleniowym
  • Film szkoleniowy
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem materiałów z codziennej pracy uczestników
  • Praca z kamerą

CENA SZKOLENIA OTWARTEGO:
1490,00 pln netto + 23% Vat

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE:
cena do uzgodnienia
CENA ZAWIERA:
* Prowadzenie szkolenia
* Sala szkoleniowa
* Materiały szkoleniowe
* Catering (lunch i przerwy kawowe)
* Certyfikat uczestnictwa

Autor Tekstu

Administrator JJ

Data Wydania

10/30/2017

Może ci się także spodobać…

Szkolenie Coaching managerski

Wstęp:Szkolenie "Coaching Menadżerski" stanowi niezwykle wartościową okazję dla menadżerów na rozwinięcie umiejętności...