+48 782 997 099

Zarządzanie zespołem pracowniczym w realiach uczelni

„Zarządzanie zespołem pracowniczym w realiach uczelni”

Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla w środowisku wyższej uczelni

 

Cel szkolenia:

Szkolenie ma na celu nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie budowania zespołu, poprawy komunikacji w zespole, budowaniu autorytetu przełożonego, zdobyciu wiedzy na temat motywowania pozafinansowego pracowników.

 

Planowane efekty i korzyści dla uczestników:

Uczestnicy dowiedzą się:

  • W jaki sposób podnosić efektywność zarządzania dzięki użyciu odpowiednich, dedykowanych do tego celu narzędzi interpersonalnych

 

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Skutecznej komunikacji w zespole pracowniczym
  • Budowania zintegrowanych zespołów
  • Metod budowania autorytetu przełożonego
  • Skutecznych form motywacji pozafinansowej

 

Program: 2 dni szkoleniowe – 2x8h

 

Dzień 1 8.00 – 16.00

 

  1. Wprowadzenie, powitanie, cele i warunki realizacji
  • Poznajmy sięJ
  • Zadanie zespołowe – „Budujemy mosty”
  • Cele i zadania szkoleniowe

 

  1. Kultura w organizacji uczelni – menedżer liderem integracji i spoiwem jedności organizacyjnej
  • Wartości i normy jako najważniejsze elementy kultury organizacyjnej w uczelni
  • Źródła autorytetu menedżera w środowisku uczelni
  • Spójność celów i wartości kulturowych zespołów w organizacji, jej menedżerów i pracowników uczelni

 

  1. Komunikacja jako fundamentalne narzędzie pracy menedżera uczelni
  • Definicja oraz model procesu komunikacji, kanały komunikacyjne i bariery w komunikacji
  • Aktywne słuchanie, parafraza, empatia – narzędzia efektywnej komunikacji
  • Prowadzenie rozmowy oraz kontrolowanie jej przebiegu – słuchanie i zadawanie pytań
  • Sztuka dialektyki – nie każdy może być oratorem, ale każdy może doskonale się komunikować
  • Ćwiczenia praktyczne –„Z naszego podwórka”

 

  1. Role kierownicze w praktyce uczelnianej
  • Cztery funkcje menedżerskie (planowanie, organizowanie, przewodzenie, kontrolowanie… oraz)
  • Wywieranie wpływu istotną umiejętnością menedżera – przywódcy
  • Podejmowanie decyzji
  • Style podejmowania decyzji – test

 

  1. Jak budować zintegrowane zespoły?
  • Grupa czy zespół – jaka to różnica
  • Cechy efektywnych zespołów
  • Kluczowe elementy pracy zespołu
  • Role zespołowe wg Belbina
  • Zadanie zespołowe: „Konstrukcja z papieru” – wnioski do dalszej pracy na forum

 

 

Dzień II 8.00 – 16.00

 

  1. Kierowanie zespołem czy… zarządzanie w kulturze organizacyjnej uczelni?
  • Różnica pomiędzy zarządzaniem a przywództwem – jak stać się liderem?
  • Przywództwo w organizacji uczelnianej
  • Kompetencje interpersonalne konieczne do realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem w roli lidera
  • Określenie indywidualnego zakresu zadań związanych z funkcjonowaniem w roli lidera
  • Osobista analiza SWOT a pożądane kompetencje lidera

 

  1. Style przywództwa a poziom rozwoju zespołu
  • Style pracy – priorytety i ograniczenia wynikające ze specyfiki obszaru pracy
  • Typy pracowników z jakimi przychodzi mi pracować
  • Ewolucyjny model przywództwa – koncepcja Hershey’a / Blancharda

 

  1. Delegowanie jako metoda podnoszenia efektywności menedżerskiej
  • Wyznaczanie celów i delegowanie zadań
  • Obszary delegowania zadań
  • Metoda ABC oraz pięć warunków delegowania zadań
  • Egzekwowanie wykonania zadań

 

  1. Informacja zwrotna jako efektywne narzędzie rozwoju i kontroli
  • Udzielenie informacji zwrotnej
  • Przekazywanie „złych” wiadomości, chwalenie i docenianie pracowników
  • Wzmacnianie zaangażowania i samodzielności pracowników

 

  1. Przywództwo a motywowanie i angażowanie pracowników do efektywnej pracy
  • Wpływ pozytywnego myślenia oraz satysfakcja z pracy a efektywność zawodowa
  • Co motywuje moich pracowników?
  • Tworzenie optymalnego zaangażowania do pracy
  • Nasz mini system motywacji zespołowej
  • Praktyczna lista kar i nagród
  • Asertywne techniki wpływu i perswazji – ćwiczenia na forum

 

 

  1. Praca z tzw „Trudnym podwładnym”
  • Co to znaczy trudny pracownik?
  • Geneza zachowań
  • Teoria i praktyka konfliktu
  • Techniki pracy z różnymi typami trudnych zachowań
  • Ćwiczenia praktyczne

 

  1. Podsumowanie i wnioski
  • Ewaluacja
  • Mini analiza SWOT
  • Ocena szkolenia i certyfikaty

 

 

Zamów rozmowę z naszym konsultantem

Tel. 510 033 347
sekretariat@jjszkolenia.pl

Formularz Kontaktowy

Podaj nam swój adres E-mail a my
do ciebie Odpiszemy

Celujemy w Wasze potrzeby


Gdynia
81-457 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
Godziny pracy: 8:00 - 16:00
© 2005 JJ Szkolenia