Negocjacje windykacja szkolenie

SZKOLENIE OTWARTE: Negocjacje – windykacja.

Zapraszamy na szkolenie otwarte dla pracowników ds. windykacji, handlowców i przedstawicieli handlowych, pracowników działów księgowych lub finansowych, menedżerów odpowiedzialnych za windykację oraz osoby zajmujące się monitorowaniem płatności klientów i ściąganiem należności.
Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę i umiejętności potrzebne do:

  • Określenia zasad i stosowania profilaktyki windykacyjnej;
  • Odzyskania należności jak najszybciej, jak najmniejszym kosztem przy zachowaniu dobrych relacji handlowych;
  • Dobrego przygotowania się do rozmowy z dłużnikiem;
  • Panowania nad emocjami w sytuacji windykacyjnej;
  • Opracowania skutecznej strategii odzyskiwania należności;
  • Zdobywania jak największej ilości informacji o dłużniku;
  • Skutecznego odpowiadania na typowe wymówki i zagrywki dłużników w ramach gier windykacyjnych.

Korzyści dla uczestników

  • Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie windykacji oraz negocjacji, co pozwoli efektywniej odzyskiwać należności.
  • Nabycie umiejętności asertywnego komunikowania się z dłużnikami, co zwiększy skuteczność działań windykacyjnych.
  • Opanowanie technik zarządzania emocjami w trudnych sytuacjach, co ułatwi prowadzenie rozmów i negocjacji.
  • Zdobycie praktycznych narzędzi do skutecznego przygotowania się do rozmów z dłużnikami oraz opracowywania strategii windykacyjnych.
  • Poznanie typowych wymówek i zagrywek dłużników oraz sposobów skutecznego reagowania na nie.

Korzyści dla firmy

  • Zwiększenie efektywności procesu odzyskiwania należności, co przyczyni się do poprawy płynności finansowej firmy.
  • Podniesienie kompetencji pracowników odpowiedzialnych za windykację, co wpłynie na profesjonalizację działań firmy w obszarze windykacji.
  • Poprawa relacji z klientami poprzez zachowanie profesjonalizmu i asertywności w kontaktach windykacyjnych, co może przyczynić się do utrzymania lojalności klientów.
  • Zminimalizowanie ryzyka związanego z niespłacanymi należnościami poprzez skuteczne reagowanie na sytuacje zadłużenia.
  • Wzrost zaufania klientów do firmy poprzez profesjonalne podejście do procesu windykacji.

Metody szkoleniowe

  • Wykłady prowadzone przez doświadczonych specjalistów w dziedzinie windykacji i negocjacji.
  • Ćwiczenia praktyczne, które pozwalają na wypracowanie umiejętności komunikacyjnych i asertywności w kontaktach z dłużnikami.
  • Studia przypadków, które umożliwiają praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności.
  • Dyskusje grupowe, które sprzyjają wymianie doświadczeń i poglądów na temat skutecznych strategii windykacyjnych.
  • Symulacje rozmów z dłużnikami, które pozwalają na praktyczne przećwiczenie technik negocjacyjnych.

Dzień I

„Postawa wiedza i umiejętności ;pracownika działu windykacji”

Rozpoczęcie szkolenia
1. Powitanie oraz przedstawienie się prowadzących.
2. Ćwiczenie integracyjne
3. Zasady uczestnictwa w zajęciach.
4. Cele i agenda szkolenia.
5. Ćwiczenie wprowadzające – „Najtrudniejsze elementy windykacji”

Komunikacja interpersonalna z dłużnikami
1. Komunikacja definicja
2. Kanały komunikacyjne
3. Komunikacja werbalna w rozmowie
4. Komunikacja niewerbalna
5. Najważniejsze umiejętności, techniki słuchania, zadawanie pytań

Asertywność w kontaktach z dłużnikami
1. Pojęcie asertywności
2. Test asertywności
3. Umiejętność odmawiania
4. Trening zachowań asertywnych

Rozmowy z dłużnikami cz. I
1. Przygotowanie do rozmów z dłużnikiem.
2. Jak rozmawiać z dłużnikiem by odzyskać pieniądze?
3. Mowa ciała – rozszyfruj swojego dłużnika. Nie pozwól się okłamywać.
4. Procedura windykacyjna.
5. Sankcje możliwe do zastosowania wobec Twojego dłużnika.
6. Reguły negocjacji windykacyjnych.

Telefoniczne ściąganie należności
1. Kiedy dzwonienie do dłużnika ma sens?
2. Najczęstsze błędy popełniane podczas rozmowy z dłużnikiem.
3. Trzy etapy rozmowy z dłużnikiem
4. Prawidłowa windykacja przez telefon.
Podsumowanie dnia I

Dzień II

Rozmowy z dłużnikami cz. II
Najczęstsze wymówki dłużników- jak sobie z nimi poradzić
1. Zapłacimy wkrótce.
2. Nie mam pieniędzy.
3. Musiałem zapłacić innym.
4. Reklamacja
5. Inni mi nie płacą.
6. Pech.
7. Zapomniałem.
8. Nie było mnie.
9. To taka mała kwota.
10. Nic nie wiem o długu.
11. Nie ma mnie.
12. Atak.
13. Wymówki absurdalne.

Prewencja w windykacji
1. Typologia dłużników-dostosuj działania do swojego dłużnika.
2. Sprawdź swojego kontrahenta-na, co uważać, jakie informacje zebrać
3. Zachowania dłużnika, które powinny wzbudzić Twoją czujność.
4. Zapisy umowy, które dobrze zabezpieczą Twoje interesy.
5. Faktura VAT, jak ją wystawić by uniknąć kłopotów.
6. Najczęstsze błędy, które utrudniają odzyskanie swoich pieniędzy.

Sporządzanie pism do dłużnika
1. Kiedy wysyłać monity i jakich zasad się trzymać aby dobrze spełniały swoją rolę
2. Planowanie strategii wysyłania monitów.
3. Właściwe słownictwo i struktura monitów.

1. Podsumowanie poznanej wiedzy
2. Ankieta po szkoleniu
3. Certyfikaty

Podsumowanie
Szkolenie otwarte „Negocjacje – windykacja” zapewnia uczestnikom kompleksową wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie skutecznego odzyskiwania należności oraz negocjacji z dłużnikami. Dzięki zastosowaniu różnorodnych metod szkoleniowych, uczestnicy będą mogli praktycznie wypracować strategie windykacyjne oraz zdobyć umiejętności asertywnego komunikowania się z dłużnikami. Korzyści wynikające z udziału w szkoleniu są wielopłaszczyznowe zarówno dla uczestników, którzy zyskują nowe umiejętności zawodowe, jak i dla firm, które mogą poprawić efektywność procesu windykacji i relacje z klientami.

Miejsce szkolenia;
Pomorski Park Naukowo Technologiczny
81-451 Gdynia Al. Zwycięstwa 96/98

CENA SZKOLENIA OTWARTEGO:
1490,00 pln netto + 23% Vat

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE:
cena do uzgodnienia
CENA ZAWIERA:
* Prowadzenie szkolenia
* Sala szkoleniowa
* Materiały szkoleniowe
* Catering (lunch i przerwy kawowe)
* Certyfikat uczestnictwa

 

Może ci się także spodobać…

Podróże służbowe w 2024r.

1.Definicja podróży służbowej i składniki kosztów podróży służbowych: • definicja podróży służbowe • dopuszczalny czas...