+48 782 997 099

Windykacja Negocjacje szkolenie

„Negocjacje – windykacja” czyli jak skutecznie egzekwować płatności i zaległości finansowe od klientów i kontrahentów.

Zapraszamy na szkolenie otwarte dla pracowników ds. windykacji, handlowców i przedstawicieli handlowych, pracowników działów księgowych lub finansowych, menedżerów odpowiedzialnych za windykację oraz osoby zajmujące się monitorowaniem płatności klientów i ściąganiem należności.

Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę i umiejętności potrzebne do:

 Określenia zasad i stosowania profilaktyki windykacyjnej;
 Odzyskania należności jak najszybciej, jak najmniejszym kosztem przy zachowaniu dobrych relacji handlowych;
 Dobrego przygotowania się do rozmowy z dłużnikiem;
 Panowania nad emocjami w sytuacji windykacyjnej;
 Opracowania skutecznej strategii odzyskiwania należności;
 Zdobywania jak największej ilości informacji o dłużniku;
 Skutecznego odpowiadania na typowe wymówki i zagrywki dłużników w ramach gier windykacyjnych.

Zakres tematyczny szkolenia:

Dzień I

„Postawa wiedza i umiejętności ;pracownika działu windykacji”

Rozpoczęcie szkolenia
1. Powitanie oraz przedstawienie się prowadzących.
2. Ćwiczenie integracyjne
3. Zasady uczestnictwa w zajęciach.
4. Cele i agenda szkolenia.
5. Ćwiczenie wprowadzające – „Najtrudniejsze elementy windykacji”

Komunikacja interpersonalna z dłużnikami
1. Komunikacja definicja
2. Kanały komunikacyjne
3. Komunikacja werbalna w rozmowie
4. Komunikacja niewerbalna
5. Najważniejsze umiejętności, techniki słuchania, zadawanie pytań

Asertywność w kontaktach z dłużnikami
1. Pojęcie asertywności
2. Test asertywności
3. Umiejętność odmawiania
4. Trening zachowań asertywnych

Rozmowy z dłużnikami cz. I
1. Przygotowanie do rozmów z dłużnikiem.
2. Jak rozmawiać z dłużnikiem by odzyskać pieniądze?
3. Mowa ciała – rozszyfruj swojego dłużnika. Nie pozwól się okłamywać.
4. Procedura windykacyjna.
5. Sankcje możliwe do zastosowania wobec Twojego dłużnika.
6. Reguły negocjacji windykacyjnych.

Telefoniczne ściąganie należności
1. Kiedy dzwonienie do dłużnika ma sens?
2. Najczęstsze błędy popełniane podczas rozmowy z dłużnikiem.
3. Trzy etapy rozmowy z dłużnikiem
4. Prawidłowa windykacja przez telefon.
Podsumowanie dnia I

Dzień II

Rozmowy z dłużnikami cz. II
Najczęstsze wymówki dłużników- jak sobie z nimi poradzić
1. Zapłacimy wkrótce.
2. Nie mam pieniędzy.
3. Musiałem zapłacić innym.
4. Reklamacja
5. Inni mi nie płacą.
6. Pech.
7. Zapomniałem.
8. Nie było mnie.
9. To taka mała kwota.
10. Nic nie wiem o długu.
11. Nie ma mnie.
12. Atak.
13. Wymówki absurdalne.

Prewencja w windykacji
1. Typologia dłużników-dostosuj działania do swojego dłużnika.
2. Sprawdź swojego kontrahenta-na, co uważać, jakie informacje zebrać
3. Zachowania dłużnika, które powinny wzbudzić Twoją czujność.
4. Zapisy umowy, które dobrze zabezpieczą Twoje interesy.
5. Faktura VAT, jak ją wystawić by uniknąć kłopotów.
6. Najczęstsze błędy, które utrudniają odzyskanie swoich pieniędzy.

Sporządzanie pism do dłużnika
1. Kiedy wysyłać monity i jakich zasad się trzymać aby dobrze spełniały swoją rolę
2. Planowanie strategii wysyłania monitów.
3. Właściwe słownictwo i struktura monitów.

1. Podsumowanie poznanej wiedzy
2. Ankieta po szkoleniu
3. Certyfikaty

Miejsce szkolenia;
Pomorski Park Naukowo Technologiczny
81-451 Gdynia Al. Zwyciestwa 96/98

Czas trwania szkolenia: 2 dni szkoleniowe (2 x 8 godz.)

 

Zapraszamy

CENA SZKOLENIA OTWARTEGO:
990,00 pln netto + 23% Vat

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE:
cena do uzgodnienia
CENA ZAWIERA:

* Prowadzenie szkolenia
* Sala szkoleniowa
* Materiały szkoleniowe
* Catering (lunch i przerwy kawowe)
* Certyfikat uczestnictwa

 

 

 

Zapraszamy do lektury najciekawszych pozycji wydawniczych o tematyce negocjacji:

 

Przy współpracy z:
f245

„Sztuka wywierania wpływu na ludzi. Dwanaście uniwersalnych praw skutecznej perswazji”

Autor: Kurt W. Mortensen
f237
Więcej informacji o tej pozycji, Komentarz wydawcy:

„Kurt przedstawił najbardziej kompletne i wyczerpujące dotyczące przekonywania i wywierania wpływu opracowanie, jakie kiedykolwiek miałem okazję przeczytać. W żadnej innej pozycji literatury z zakresu przekonywania nie znalazłem tego tematu podzielonego na tak dokładnie i przystępnie przedstawione koncepcje obejmujące wszelkie aspekty perswazji.”

Fragment Słowa wstępnego autorstwa Roberta G. Allena, autora książek Creating Wealth i Multiple Streams, współautora książki Jednominutowy milioner

Czy zdajesz sobie sprawę z tego w jak dużym stopniu twój sukces zawodowy, relacje osobiste, zdolności przywódcze i dochody zależą od umiejętności perswazji, wywierania wpływu i motywowania innych ludzi? Cokolwiek jest twoim celem, Sztuka wywierania wpływu na ludzi pomoże ci w jego realizacji. Kurt Mortensen, ekspert w dziedzinie perswazji, dokonał syntezy przeprowadzonych przez wiele lat analiz naukowych oraz autentycznych badań technik wywierania wpływu. Te sprawdzone techniki sprawią, że:

* ludzie instynktownie będą ci ufać i obdarzać cię sympatią
* opanujesz techniki perswazji, o istnieniu których 99 procent ludzi w ogóle nie wie
* przekonasz dowolną osobę do niemal wszystkiego, wszędzie i zawsze!

Kurt W. Mortensen jest jednym z głównych autorytetów Ameryki w dziedzinie przekonywania, motywacji i wywierania wpływu. Oferuje na całym świecie swoje prelekcje, szkolenia i programy doradcze, pomagając tysiącom ludzi w osiągnięciu bezprecedensowych sukcesów zarówno w sferze biznesu, jak i w życiu osobistym.

 

 

Windykacja należności w praktyce

Link do księgarni

Książka jest poradnikiem prowadzenia bezpiecznego biznesu w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym. Zaprezentowano w niej sposoby ochrony przed niesolidnymi klientami oraz narzędzia skutecznej windykacji. Powstała na podstawie osobistych doświadczeń Autorki oraz innych przedsiębiorców. Teorie i wnioski przedstawione w publikacji poparte zostały licznymi przykładami zaczerpniętymi z codziennej praktyki działania wielu podmiotów gospodarczych.

Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na następujące pytania:

  • Dlaczego konsumenci i przedsiębiorcy nie regulują zobowiązań w terminie?
  • Jak minimalizować ryzyko powstania przeterminowanych należności?
  • Jak weryfikować zdolność finansową klientów?
  • Jak skutecznie odzyskiwać należności od dłużników?
  • Jak negocjować spłatę zadłużenia?
  • Jak prowadzić etyczny biznes?

Zamów rozmowę z naszym konsultantem

Tel. 510 033 347
sekretariat@jjszkolenia.pl

Formularz Kontaktowy

Podaj nam swój adres E-mail a my
do ciebie Odpiszemy

Celujemy w Wasze potrzeby


Gdynia
81-457 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
Godziny pracy: 8:00 - 16:00
© 2005 JJ Szkolenia