Autorytet mistrza brygadzisty produkcji szkolenie

„Jeśli Twoi ludzie przestali do Ciebie przychodzić, to jest źle. Bo albo się Ciebie boją, albo uważają, że to strata czasu.”

Colin Powell

Cele główne: Celem jest nauczenie uczestników przejmowania silnego i skutecznego wpływu nad podwładnymi i współpracownikami, w procesie tworzenia wizerunku brygadzisty z autorytetem. Uczestnicy nauczą się jak być brygadzistą – liderem z krwi i kości, a nie osobą wydającą „rozkazy i rozporządzenia”. Cel osiągniemy poprzez szereg ćwiczeń, rozwijających i wzmacniających te cechy osobowości, które związane są z przywództwem i budowaniem postawy liderskiej brygadzistów. Brygadzista rzadko kiedy od razu zaczyna efektywnie kierować zespołem. Zwykle na początku przeszkadza mu w tym brak doświadczenia i umiejętności w pracy z podwładnymi. Satysfakcja i radość po otrzymaniu awansu na stanowisko brygadzisty mogą zostać zmącone przez da wkę stresu wynikającego z obawy przed nowymi obowiązkami, wśród nich – zarządzanie zespołem kolegów i koleżanek. Podobnie może stać się, gdy wchodzimy jako zarządzający do zupełnie nowego zespołu: ludzi, którzy znają się i pracują razem od lat. Aby nowe zależności czy praca stały się źródłem satysfakcji (nie frustracji), warto zastanowić się nad zbudowaniem odpowiedniej relacji z podwładnymi. Relacji opartej na autorytecie – formalnym i nieformalnym. Cele szczegółowe: Poprzez uczestnictwo w szkoleniu uczestnicy rozwiną następujące umiejętności i odniosą następujące korzyści.
  • Doskonalenie umiejętności budowania autorytetu w relacjach z podwładnymi, zwłaszcza gdy ze współpracownika stajemy się przełożonym,
  • Budowanie pozycji lidera, który narażony jest na postawy zazdrości i zawiści ze strony współpracowników
  • Rozwinięcie umiejętności skutecznego porozumiewania się i wpływania na podwładnych, szczególnie w przypadku konieczności przekazania codziennej krytyki lub pochwały
  • Doskonalenie umiejętności bieżącego wydawania poleceń, delegowania i asertywnego reagowania w przypadku odmowy i obiekcji
  • Zdiagnozowanie własnego stylu kierowania i rozwinięcie umiejętności stosowania wszystkich pozostałych stylów oraz dostosowywania ich do sytuacji i stopnia dojrzałości pracowników
  • Poznanie schematów prowadzenia rozmów z pracownikami opartych na praktycznych narzędziach i technikach
W szkoleniu zastosowane zostaną metody aktywizujące uczestników:
  • Gry i zadania symulacyjne oraz..
  • Uczestnicy wspólnie wypracują oraz otrzymają drukowane narzędzia do pracy w postaci NIEZBĘDNIKI BRYGADZISTY oraz MANUALE ( DO POWIESZENIA W OBSZARACH, SCHOWANIA „POD RĘKĄ” itd.)
  • Uczestnicy otrzymają zadania przed i po szkoleniowe
  • Realizacja warsztatów odbywa się zgodnie z podziałem na: cześć warsztatowa (ćwiczenia, zadania, gry itd..) 70%, cześć teoretyczna (mini prezentacja PP. Dyskusja moderowana, wymiana doświadczeń) 30%.
Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych – 2 dni (8.00 – 16.00 z przerwami) Program szkolenia Wprowadzenie – poznajmy się, cele szkolenia i zasady realizacji
  • Test rewolwerowca – wnioski do dalszej pracy
  • Specyfika zespołu produkcyjnego
  • Cele do realizacji – role brygadzistów – zadania (praca na FCH)
  • Najtrudniejsze elementy pracy brygadzistów – czyli nad czym powinniśmy dalej pracować?
  • Dlaczego warto budować swój autorytet?
Autorytet w świetle psychologii poznawczej, osobowości i społecznej:
  • rodzaje zachowań, postaw i sposobów komunikacji budujących aurę osoby z autorytetem.
Kluczowe umiejętności niezbędne w budowaniu postawy osoby z autorytetem:
  • Postawa wiedza czy umiejętności?
  • zjednywanie ludzi, czyli jak budować relacje
  • sztuka wywierania wpływu, jako elementy kreowania wizerunku.
Jakie cechy osobowości i temperamentu sprawiają, że ludzie postrzegają daną osobę, jako autorytet?
  • od czego zależy autorytet?
  • typy liderów i autorytetów,
  • wartości, przekonania charakterystyczne dla liderów i osób z autorytetem.
Wizerunek autorytetu:
  • Konstrukcja z papieru A4 – zadanie symulacyjne
  • pewność siebie i poczucie własnej wartości,
  • charyzma – czy można się tego nauczyć?
  • umiejętność wywierania wpływu i przekonywania do własnych poglądów.
  • pokora, opanowanie, pogoda ducha, czyli emocje i nastawienie u liderów i osób z autorytetem.
Komunikacja mistrz, brygadzista – podwładni
  • Poznanie własnego stylu komunikowania się z innymi.
  • Określenie metod efektywniejszej komunikacji z innymi -zasady komunikacji w grupie
  • style kierowania a reakcje zespołu
  • bariery i zakłócenia
  • Test JOHARY – doskonalenie komunikacji w zespole – autodiagnoza
Kluczowe umiejętności interpersonalne mistrzów, brygadzistów, liderów.
  • Postawa i nastawienie – „Doświadczenie z długopisem – czyli Gracz czy Ofiara”
  • Komunikacja werbalna czy niewerbalna – Zadanie symulacyjne: „Konstrukcja kosmicznej maszyny” – wnioski do dalszej pracy brygadzistów
  • „Słuchać i usłyszeć podwładnych” – ćwiczenia z aktywnego słuchania
  • Jak pytać i przewodzić w zespole podwładnych – ćwiczenia
 Inteligencja emocjonalna mistrza, brygadzisty
  • Nasza definicja
  • Zrozumieć swoje emocje i emocje innych ludzi
  • Test Inteligencji Emocjonalnej – doświadczenie i wnioski na forum do dalszej pracy
Zarządzać czy przewodzić – jaka to różnica?
  • „Most Leonarda” – zadanie zespołowe – rola przywódcy, praca zespołowa, style zarządzania… wnioski do dalszej pracy na forum
  • „Jaki styl preferujesz?” – zadanie indywidualne – wnioski na forum
  • rodzaje stylów kierowania – czym różni się zarządzanie od przywództwa? – wnioski na FCH
  • analiza własnego stylu kierowania – Test Blancharda
  • orientacja na zadania i orientacja na ludzi
  • dopasowanie stylu kierowania do sytuacji w obszarze
Delegowanie zadań i kontrola realizacji – kluczowe role brygadzisty
  • zakres delegowania zadań
  • sposób delegowania – praca na materiale ( niezbędniki brygadzisty)
  • kontrola i egzekwowanie wykonania (niezbędniki brygadzisty)
  • korzyści i zagrożenia w delegowaniu
  • przykłady z naszego obszaru – ćwiczenia w podgrupach ( z wykorzystaniem niezbędników)
Trudny podwładny czy… nieudolny brygadzista?
  • Inteligencja społeczna czyli? – „Balon i bambuko” – zadanie symulacyjne
  • Trudny podwładny – czyli?
  • Geneza trudnych zachowań czyli dlaczego podwładny zachowuje się nie tak jak oczekuje tego przełożony – brygadzista (firma)
  • Podstawowe zasady zapobiegania konfliktom w obszarze pracy
  • 6 kroków wg Gordona – (Niezbędnik brygadzisty)
  • Studium przypadku –„ Konflikt w dziale lakierni” – praca na materiale szkoleniowym
Wybrane techniki wpływu i obrona przed manipulacją
  • Czym jest sztuka perswazji i przekonywania a co to znaczy manipulować podwładnymi
  • Jak nie dać manipulować sobą – obrona brygadzisty przed „cwanym” podwładnym i/lub szefem
  • Techniki wpływu – praca na materiale szkoleniowym  (Manual – materiał do wykorzystania przez brygadzistów w ich obszarach pracy)
„Przeżyjmy to razem” – scenki sytuacyjne – ćwiczenia na forum
  • Dlaczego JA?
  • Niech to zrobi druga zmiana
  • To jest bez sensu
  • Jesteś brygadzista to się martw
  • To nie moja wina, nie nasza wina..
  • Praca poza standardem
  • Nieprzestrzeganie zasad i regulaminów – brak dyscypliny
  • Nieterminowość zadań, spóźnienia i wyjścia na przerwy..
  • Braki i odpady – a co nas to obchodzi, ja robię swoje dobrze!
  • Podważanie autorytetu brygadzisty i kierownictwa..
  • Zapomniał wól jak cielęciem był..
  • Przecież jesteś naszym kumplem..
  • Odmowa wykonania zadania
  • Itd…
Konstruktywna propozycja zmian – czyli nasz wkład w doskonalenie i rozwój firmy
  • „Ishikawa – Rybia ość” – obszary do doskonalenia w firmie
  • Nad czym powinniśmy wszyscy pracować – Indywidualna Analiza SWOT – zadanie po szkoleniowe
  • Podsumowanie i wnioski
  • Ankieta oceny i certyfikaty uczestnictwa
WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE: Trener, Konsultant, Coach wspierający procesy wdrażania koncepcji LEAN Manufacturing w firmach produkcyjnych, a także rozwoju kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej średniego i niższego szczebla oraz umiejętności osobistych pracowników w środowisku LEAN. Posiada 20 letnie doświadczenie trenerskie, a od 10 lat jego aktywność koncentruje się na szkoleniach skierowanych do firm produkcyjnych. Jest audytorem w projektach rozwojowych na etapie wdrożeń kontroli i oceny. Wypracował autorskie rozwiązania i opracował szkolenia mające na celu podniesienie standardów komunikacji w środowisku produkcyjnym, wzrost efektywności zarządzania zespołami dla kierowników, brygadzistów, liderów, mistrzów. Prowadzi szkolenia wspierające wdrażanie idei LEAN:
  • Warsztaty liderskie dla mistrzów, brygadzistów liderów obszarów produkcyjnych.
  • Podstawy komunikacji interpersonalnej w środowisku LEAN.
  • Zarządzanie zespołem produkcyjnym w środowisku LEAN – warsztaty kierownicze.
  • Motywacja do zmian w LEAN.
  • 5S Przygotowanie do wdrożenia.
  • Pracownicze Programy Pomysłów – jak angażować do innowacyjności?
  • Sztuka udzielania instruktarzu wg metodologii TWI.
  • Podstawowe narzędzia do rozwiazywania problemów wg LEAN.
  • Trening Trenera KAIZEN.

Może ci się także spodobać…

Szkolenie Coaching managerski

Wstęp:Szkolenie "Coaching Menadżerski" stanowi niezwykle wartościową okazję dla menadżerów na rozwinięcie umiejętności...