+48 782 997 099

Autorytet mistrza brygadzisty produkcji szkolenie Katowice

„Jeśli Twoi ludzie przestali do Ciebie przychodzić, to jest źle. Bo albo się Ciebie boją, albo uważają, że to strata czasu.”

Colin Powell

Cele główne:

Celem jest nauczenie uczestników przejmowania silnego i skutecznego wpływu nad podwładnymi i współpracownikami, w procesie tworzenia wizerunku brygadzisty z autorytetem. Uczestnicy nauczą się jak być brygadzistą – liderem z krwi i kości, a nie osobą wydającą „rozkazy

i rozporządzenia”. Cel osiągniemy poprzez szereg ćwiczeń, rozwijających i wzmacniających te cechy osobowości, które związane są z przywództwem i budowaniem postawy liderskiej brygadzistów.

Brygadzista rzadko kiedy od razu zaczyna efektywnie kierować zespołem. Zwykle na początku przeszkadza mu w tym brak doświadczenia i umiejętności w pracy z podwładnymi. Satysfakcja i radość po otrzymaniu awansu na stanowisko brygadzisty mogą zostać zmącone przez da

wkę stresu wynikającego z obawy przed nowymi obowiązkami, wśród nich – zarządzanie zespołem kolegów i koleżanek. Podobnie może stać się, gdy wchodzimy jako zarządzający do zupełnie nowego zespołu: ludzi, którzy znają się i pracują razem od lat. Aby nowe zależności czy praca stały się źródłem satysfakcji (nie frustracji), warto zastanowić się nad zbudowaniem odpowiedniej relacji z podwładnymi. Relacji opartej na autorytecie – formalnym i nieformalnym.

Cele szczegółowe:

Poprzez uczestnictwo w szkoleniu uczestnicy rozwiną następujące umiejętności i odniosą następujące korzyści.

  • Doskonalenie umiejętności budowania autorytetu w relacjach z podwładnymi, zwłaszcza gdy ze współpracownika stajemy się przełożonym,
  • Budowanie pozycji lidera, który narażony jest na postawy zazdrości i zawiści ze strony współpracowników
  • Rozwinięcie umiejętności skutecznego porozumiewania się i wpływania na podwładnych, szczególnie w przypadku konieczności przekazania codziennej krytyki lub pochwały
  • Doskonalenie umiejętności bieżącego wydawania poleceń, delegowania i asertywnego reagowania w przypadku odmowy i obiekcji
  • Zdiagnozowanie własnego stylu kierowania i rozwinięcie umiejętności stosowania wszystkich pozostałych stylów oraz dostosowywania ich do sytuacji i stopnia dojrzałości pracowników
  • Poznanie schematów prowadzenia rozmów z pracownikami opartych na praktycznych narzędziach i technikach

W szkoleniu zastosowane zostaną metody aktywizujące uczestników:

  • Gry i zadania symulacyjne oraz..
  • Uczestnicy wspólnie wypracują oraz otrzymają drukowane narzędzia do pracy w postaci NIEZBĘDNIKI BRYGADZISTY oraz MANUALE ( DO POWIESZENIA W OBSZARACH, SCHOWANIA „POD RĘKĄ” itd.)
  • Uczestnicy otrzymają zadania przed i po szkoleniowe
  • Realizacja warsztatów odbywa się zgodnie z podziałem na: cześć warsztatowa (ćwiczenia, zadania, gry itd..) 70%, cześć teoretyczna (mini prezentacja PP. Dyskusja moderowana, wymiana doświadczeń) 30%.

Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych – 2 dni (8.00 – 16.00 z przerwami)

 

Program szkolenia

Wprowadzenie – poznajmy się, cele szkolenia i zasady realizacji

  • Test rewolwerowca – wnioski do dalszej pracy
  • Specyfika zespołu produkcyjnego
  • Cele do realizacji – role brygadzistów – zadania (praca na FCH)
  • Najtrudniejsze elementy pracy brygadzistów – czyli nad czym powinniśmy dalej pracować?
  • Dlaczego warto budować swój autorytet?

Autorytet w świetle psychologii poznawczej, osobowości i społecznej:

  • rodzaje zachowań, postaw i sposobów komunikacji budujących aurę osoby z autorytetem.

Kluczowe umiejętności niezbędne w budowaniu postawy osoby z autorytetem:

  • Postawa wiedza czy umiejętności?
  • zjednywanie ludzi, czyli jak budować relacje
  • sztuka wywierania wpływu, jako elementy kreowania wizerunku.

Jakie cechy osobowości i temperamentu sprawiają, że ludzie postrzegają daną osobę, jako autorytet?

  • od czego zależy autorytet?
  • typy liderów i autorytetów,
  • wartości, przekonania charakterystyczne dla liderów i osób z autorytetem.

Wizerunek autorytetu:

  • Konstrukcja z papieru A4 – zadanie symulacyjne
  • pewność siebie i poczucie własnej wartości,
  • charyzma – czy można się tego nauczyć?
  • umiejętność wywierania wpływu i przekonywania do własnych poglądów.
  • pokora, opanowanie, pogoda ducha, czyli emocje i nastawienie u liderów i osób z autorytetem.

 

Komunikacja mistrz, brygadzista – podwładni

  • Poznanie własnego stylu komunikowania się z innymi.
  • Określenie metod efektywniejszej komunikacji z innymi -zasady komunikacji w grupie
  • style kierowania a reakcje zespołu
  • bariery i zakłócenia
  • Test JOHARY – doskonalenie komunikacji w zespole – autodiagnoza

 

Kluczowe umiejętności interpersonalne mistrzów, brygadzistów, liderów.

  • Postawa i nastawienie – „Doświadczenie z długopisem – czyli Gracz czy Ofiara”
  • Komunikacja werbalna czy niewerbalna – Zadanie symulacyjne: „Konstrukcja kosmicznej maszyny” – wnioski do dalszej pracy brygadzistów
  • „Słuchać i usłyszeć podwładnych” – ćwiczenia z aktywnego słuchania
  • Jak pytać i przewodzić w zespole podwładnych – ćwiczenia

 Inteligencja emocjonalna mistrza, brygadzisty

  • Nasza definicja
  • Zrozumieć swoje emocje i emocje innych ludzi
  • Test Inteligencji Emocjonalnej – doświadczenie i wnioski na forum do dalszej pracy

 

Zarządzać czy przewodzić – jaka to różnica?

  • „Most Leonarda” – zadanie zespołowe – rola przywódcy, praca zespołowa, style zarządzania… wnioski do dalszej pracy na forum
  • „Jaki styl preferujesz?” – zadanie indywidualne – wnioski na forum
  • rodzaje stylów kierowania – czym różni się zarządzanie od przywództwa? – wnioski na FCH
  • analiza własnego stylu kierowania – Test Blancharda
  • orientacja na zadania i orientacja na ludzi
  • dopasowanie stylu kierowania do sytuacji w obszarze

 

Delegowanie zadań i kontrola realizacji – kluczowe role brygadzisty

  • zakres delegowania zadań
  • sposób delegowania – praca na materiale ( niezbędniki brygadzisty)
  • kontrola i egzekwowanie wykonania (niezbędniki brygadzisty)
  • korzyści i zagrożenia w delegowaniu
  • przykłady z naszego obszaru – ćwiczenia w podgrupach ( z wykorzystaniem niezbędników)

 

Trudny podwładny czy… nieudolny brygadzista?

  • Inteligencja społeczna czyli? – „Balon i bambuko” – zadanie symulacyjne
  • Trudny podwładny – czyli?
  • Geneza trudnych zachowań czyli dlaczego podwładny zachowuje się nie tak jak oczekuje tego przełożony – brygadzista (firma)
  • Podstawowe zasady zapobiegania konfliktom w obszarze pracy
  • 6 kroków wg Gordona – (Niezbędnik brygadzisty)
  • Studium przypadku –„ Konflikt w dziale lakierni” – praca na materiale szkoleniowym

 

Wybrane techniki wpływu i obrona przed manipulacją

  • Czym jest sztuka perswazji i przekonywania a co to znaczy manipulować podwładnymi
  • Jak nie dać manipulować sobą – obrona brygadzisty przed „cwanym” podwładnym i/lub szefem
  • Techniki wpływu – praca na materiale szkoleniowym  (Manual – materiał do wykorzystania przez brygadzistów w ich obszarach pracy)

 

„Przeżyjmy to razem” – scenki sytuacyjne – ćwiczenia na forum

  • Dlaczego JA?
  • Niech to zrobi druga zmiana
  • To jest bez sensu
  • Jesteś brygadzista to się martw
  • To nie moja wina, nie nasza wina..
  • Praca poza standardem
  • Nieprzestrzeganie zasad i regulaminów – brak dyscypliny
  • Nieterminowość zadań, spóźnienia i wyjścia na przerwy..
  • Braki i odpady – a co nas to obchodzi, ja robię swoje dobrze!
  • Podważanie autorytetu brygadzisty i kierownictwa..
  • Zapomniał wól jak cielęciem był..
  • Przecież jesteś naszym kumplem..
  • Odmowa wykonania zadania
  • Itd…

 

Konstruktywna propozycja zmian – czyli nasz wkład w doskonalenie i rozwój firmy

  • „Ishikawa – Rybia ość” – obszary do doskonalenia w firmie
  • Nad czym powinniśmy wszyscy pracować – Indywidualna Analiza SWOT – zadanie po szkoleniowe
  • Podsumowanie i wnioski
  • Ankieta oceny i certyfikaty uczestnictwa

 

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

 

Trener, Konsultant, Coach wspierający procesy wdrażania koncepcji LEAN Manufacturing w firmach produkcyjnych, a także rozwoju kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej średniego i niższego szczebla oraz umiejętności osobistych pracowników w środowisku LEAN. Posiada 20 letnie doświadczenie trenerskie, a od 10 lat jego aktywność koncentruje się na szkoleniach skierowanych do firm produkcyjnych. Jest audytorem w projektach rozwojowych na etapie wdrożeń kontroli i oceny.

 

Wypracował autorskie rozwiązania i opracował szkolenia mające na celu podniesienie standardów komunikacji w środowisku produkcyjnym, wzrost efektywności zarządzania zespołami dla kierowników, brygadzistów, liderów, mistrzów.

 

Prowadzi szkolenia wspierające wdrażanie idei LEAN:

 

  • Warsztaty liderskie dla mistrzów, brygadzistów liderów obszarów produkcyjnych.
  • Podstawy komunikacji interpersonalnej w środowisku LEAN.
  • Zarządzanie zespołem produkcyjnym w środowisku LEAN – warsztaty kierownicze.
  • Motywacja do zmian w LEAN.
  • 5S Przygotowanie do wdrożenia.
  • Pracownicze Programy Pomysłów – jak angażować do innowacyjności?
  • Sztuka udzielania instruktarzu wg metodologii TWI.
  • Podstawowe narzędzia do rozwiazywania problemów wg LEAN.
  • Trening Trenera KAIZEN.

Zamów rozmowę z naszym konsultantem

Tel. 510 033 347
sekretariat@jjszkolenia.pl

Formularz Kontaktowy

Podaj nam swój adres E-mail a my
do ciebie Odpiszemy

Celujemy w Wasze potrzeby


Gdynia
81-457 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
Godziny pracy: 8:00 - 16:00
© 2005 JJ Szkolenia