+48 782 997 099

Jak zatrzymać dobrych pracowników szkolenie

„Jak zatrzymać dobrych pracowników”

– warsztaty szkoleniowe dla liderów, brygadzistów i mistrzów produkcji.

Dzisiejszy rynek pracy to rynek pracownika. Profesjonalny, wykwalifikowany a przede wszystkim zaangażowany pracownik jest wręcz obecnie na wagę złota. Jego znalezienie  i zwerbowanie do organizacji to jednak dopiero połowa sukcesu. Warto zastanowić się nad tym jak go zatrzymać w firmie na dłużej i nie dopuścić do tego, by przejęła go konkurencja.

Nie da się skutecznie zarządzać personelem, postępując według wszystkich pracowników w taki sam sposób. Każdy z nich wymaga bowiem indywidualnego podejścia motywacyjnego. Aby wydobyć z ludzi drzemiące w nich talenty i zwiększyć ich zaangażowanie w pracę, należy wziąć pod uwagę zróżnicowanie ich potrzeb i osobowości. Chcąc zatrzymać pracownika w firmie, należy odkryć, co napędza go do działania i w jaki sposób postrzega on swój rozwój zawodowy.

 

Cele szkolenia

  • Jak utrzymać pracownika produkcyjnego w firmie?
  • Jak zbudować jego zaangażowanie, na tyle aby chciał on pracować dla nas, a nie dla konkurencji.
  • Jak jest w tym rola i zadania managerów niższego szczebla – Liderów, brygadzistów..
  • Które kompetencje liderów są najważniejsze dla zmniejszenia rotacji w firmie
  • Co zrobić aby Lider był ambasadorem firmy w środowisku zawodowym i poza nim

 

PROGRAM SZKOLENIA (dwa dni 2 x 8 godzin z przerwami)

 

Dzień I 8.00 – 16.00

  1. Poznajmy się,
  • Przedstawienie uczestników i prowadzącego
  • Zasady realizacji i cele naszego szkolenia
  • Gra na przełamanie lodu – „Test rewolwerowca” – wnioski do dalszej pracy

 

  1. Analiza sytuacji – firma na rynku pracownika
  • Rynek pracownika czyli o co chodzi…?
  • Plusy i minusy rynku pracownika
  • Rotacja pracowników – czy każdy pozyskany pracownik musi u nas pozostać? – fakty i mity?
  • Rotacja dobrych pracowników – szanse i zagrożenia – wpływ na pozostałych pracowników
  • Dlaczego warto zatrzymać dobrych pracowników?
  • Główne przyczyny odejścia dobrych pracowników z pracy – analiza na FCH
  • Przyczyny zewnętrzne i wewnętrzne rotacji pracowników w firmie – rola lidera
  • „Doświadczenie z krzesłem” – czy można kogoś zmusić aby mu się chciało chcieć pracować w firmie?

 

  1. Rotacja w pracy – rola bezpośredniego przełożonego – lidera zmiany, mistrza, brygadzisty..
  • „Doświadczenie z długopisem” – postawy i zachowania lidera
  • „Budujemy mosty” – zdanie symulacyjne, praca w podzespołach – wnioski do dalszej pracy
  • Rola lidera jako przywódcy i zarządcy – daj dobry przykład
  • Jak aktywizować do współpracy i pozostania w firmie – wnioski jw.

 

  1. „Nie wszystko złoto co się świeci” – Identyfikacja dobrych pracowników
  • „Na bezrybiu i rak ryba?” – straty i zagrożenia z utrzymywania pracowników za wszelką cenę
  • „Co mi zrobisz? Jak się nie podoba to odchodzę!” – czyli jak się nie dać zastraszyć!
  • Liderzy identyfikacją dobrych pracowników w firmie, w zespołach, którymi zarządzają – praca na FCH.

 

  1. Wizerunek firmy czyli…?
  • Jak budujemy wizerunek firmy?
  • Dlaczego warto budować pozytywny wizerunek firmy
  • Trzy główne obszary pozytywnego wizerunku firmy
  • Rola lidera w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy– praca na FCH

 

  1. Typowy cykl pracy – nabór do firmy, praca w firmie, odejście z firmy
  • Analiza typowych błędów i problemów na poszczególnych etapach pracy – praca w podzespołach na FCH
  • Wstępne propozycje i rozwiązania jakie możemy wdrożyć natychmiast – pierwsze wnioski do dalszej pracy Liderów zmiany

 

  1. Motywacja lidera – czy można motywować nie będą samemu zmotywowanym?
  • Co to jest motywacja i zaangażowanie? – nasza definicja
  • Czynniki, które wpływają na motywację (lub demotywację) lidera
  • Moja motywacja wewnętrzna i zewnętrzna – autodiagnoza
  • Polska Mapa Motywacji – czyli co nas motywuje do pracy  (ankieta i wyniki badań) – wnioski do dalszej pracy

 

  1. Wybrane teorie motywacji w praktyce produkcyjnej – co poprawić aby pracownicy nie odchodzili z firmy.
  • Piramida potrzeb wg Maslowa – które elementy funkcjonują a które nie funkcjonują w naszej firmie – praca na FCH
  • Teoria motywacji wg Herzberga – wnioski do dalszej pracy
  • Teoria D. McClellanda
  • Teorie wzmocnienia i potrzeba osiągnięć Skinnera
  • Teoria sprawiedliwości wg Adamsa – wnioski dla liderów produkcji

 

  1. Autorytet lidera – czyli jak wpływać na pracowników i budować relacje aby pozostali w firmie
  • Doświadczenie Milgrama – krótki film edukacyjny
  • Stanowisko, doświadczenie i osobowość lidera – trzy obszary siły autorytetu
  • Jak wzmacniać swój autorytet – ćwiczenia

 

  1. Kluczowe kompetencje lidera – komunikacja a rotacja pracowników
  • Jak lider wpływa na poziom motywacji i zaangażowania podwładnych
  • Postawa i nastawienie jako filary efektywnej komunikacji z pracownikami i przełożonymi
  • Doświadczenie Mehrabiana – czyli uwaga na komunikacje niewerbalną
  • Sztuka aktywnego słuchania i zadawania pytań
  • „Historia pewnego zwierzaka” symulacja –  Czyli jak skutecznie perswadować i przekonywać do dalszej pracy w firmie

 

 

Dzień II 8.00 -16.00

 

  1. Efektywne narzędzia zarządzania dla liderów, brygadzistów i mistrzów na rynku pracowników
  • Zadanie symulacyjne – „Najwyższa konstrukcja” – wnioski do dalszej pracy
  • Jak delegować zadania aby nie niszczyć relacji będąc jednocześnie  konsekwentnym
  • Feedback – jako narzędzie motywacji lub demotywacji – podstawowe błędy
  • Jednominutowe pochwały i reprymendy ze strony lidera

 

  1. Techniki wpływu i perswazji – czyli jak rozmawiać z pracownikiem aby nie odszedł z pracy
  • Wybrane techniki – praca na materiale szkoleniowym (Manual)
  • Pracownik niezadowolony
  • Pracownik znudzony
  • Pracownik zmęczony
  • Pracownik roszczeniowy(agresywny)
  • Pracownik, który próbuje straszyć, terroryzować liderów
  • Scenki sytuacyjne, ćwiczenia – przykłady z naszych obszarów

 

  1. Identyfikacja wymagań i oczekiwań pracowników ze względu na typy osobowości
  • Indywidualny profil osobowości pracownika -mity i fakty
  • Nie dajmy sobą manipulować
  • Test Belbina – zróżnicowane role w pracy zespołowej – wnioski do dalszej pracy

 

  1. Identyfikacja wymagań i oczekiwań ze względu na wiek pracowników:
  • Preferencje najmłodszych pracowników Z
  • Preferencje pokolenia Y
  • Preferencje starszych pracowników X (50+)

 

  1. Zapobieganie frustracji pracowników we wczesnej fazie pracy
  • Dzisiaj stosowane standardy – analiza
  • Jakich błędów unikać
  • Symulacja wprowadzenie nowego pracownika w obszary pracy
  • Wnioski do dalszej pracy – praca w podzespołach na FCH

 

  1. Dostosowywanie zachęt do potrzeb dobrych pracowników
  • Obecna lista potencjalnych zachęt – analiza
  • Lista alternatywnych i oryginalnych form zachęt, które są odpowiedzią na potrzeby dobrych pracowników i stanowią dla nich rzeczywistą wartość wg liderów – Praca na FCH

 

  1. Odejście dobrego pracownika
  • Sposoby i działania, które mogą podejmować liderzy i kadra, gdy kluczowy pracownik zamierza odejść z firmy – Praca na FCH

 

  1. Lider, brygadzista, mistrz produkcji jako ambasador firmy w terenie
  • Marketing szeptany
  • Eksponowanie pozytywnych aspektów pracy w firmie
  • Firmowe programy rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej – konkury i ogłoszenia
  • Dlaczego się nam to opłaca?

 

  1. Podsumowanie i wnioski do dalszej pracy

Zamów rozmowę z naszym konsultantem

Tel. 510 033 347
sekretariat@jjszkolenia.pl

Formularz Kontaktowy

Podaj nam swój adres E-mail a my
do ciebie Odpiszemy

Celujemy w Wasze potrzeby


Gdynia
81-457 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
Godziny pracy: 8:00 - 16:00
© 2005 JJ Szkolenia