+48 782 997 099

Autorytet mistrza, brygadzisty, lidera obszaru w firmie produkcyjnej szkolenie.

„Jak budować autorytet mistrza, brygadzisty – lidera obszaru”

 

 Warsztaty dla mistrzów, brygadzistów, liderów w firmie produkcyjnej

Brygadzista rzadko kiedy od razu zaczyna efektywnie kierować zespołem. Zwykle na początku przeszkadza mu w tym brak doświadczenia i umiejętności w pracy z podwładnymi. Satysfakcja i radość po otrzymaniu awansu na stanowisko brygadzisty mogą zostać zmącone przez dawkę stresu wynikającego z obawy przed nowymi obowiązkami, wśród nich – zarządzanie zespołem kolegów i koleżanek. Podobnie może stać się, gdy wchodzimy jako zarządzający do zupełnie nowego zespołu: ludzi, którzy znają się i pracują razem od lat. Aby nowe zależności czy praca stały się źródłem satysfakcji (nie frustracji), warto zastanowić się nad zbudowaniem odpowiedniej relacji z podwładnymi. Relacji opartej na autorytecie – formalnym i nieformalnym.

„Jeśli Twoi ludzie przestali do Ciebie przychodzić, to jest źle. Bo albo się Ciebie boją, albo uważają, że to strata czasu.”

Colin Powell

Cele główne:

Celem jest nauczenie uczestników przejmowania silnego i skutecznego wpływu nad podwładnymi i współpracownikami, w procesie tworzenia wizerunku brygadzisty z autorytetem. Uczestnicy nauczą się jak być brygadzistą – liderem z krwi i kości, a nie osobą wydającą „rozkazy i rozporządzenia”. Cel osiągniemy poprzez szereg ćwiczeń, rozwijających i wzmacniających te cechy osobowości, które związane są z przywództwem i budowaniem postawy liderskiej brygadzistów.

Cele szczegółowe:

Poprzez uczestnictwo w szkoleniu uczestnicy rozwiną następujące umiejętności i odniosą następujące korzyści.

  • Doskonalenie umiejętności budowania autorytetu w relacjach z podwładnymi, zwłaszcza gdy ze współpracownika stajemy się przełożonym,
  • Budowanie pozycji lidera, który narażony jest na postawy zazdrości i zawiści ze strony współpracowników
  • Rozwinięcie umiejętności skutecznego porozumiewania się i wpływania na podwładnych, szczególnie w przypadku konieczności przekazania codziennej krytyki lub pochwały
  • Doskonalenie umiejętności bieżącego wydawania poleceń, delegowania i asertywnego reagowania w przypadku odmowy i obiekcji
  • Zdiagnozowanie własnego stylu kierowania i rozwinięcie umiejętności stosowania wszystkich pozostałych stylów oraz dostosowywania ich do sytuacji i stopnia dojrzałości pracowników
  • Poznanie schematów prowadzenia rozmów z pracownikami opartych na praktycznych narzędziach i technikach

W szkoleniu zastosowane zostaną metody aktywizujące uczestników:

  • Gry i zadania symulacyjne oraz..
  • Uczestnicy wspólnie wypracują oraz otrzymają drukowane narzędzia do pracy w postaci NIEZBEDNIKI BRYGADZISTY oraz MANUALE ( DO POWIESZENIA W OBSZARACH, SCHOWANIA „POD REKĄ” itd.)
  • Uczestnicy otrzymają zadania przed i po szkoleniowe
  • Realizacja warsztatów odbywa się zgodnie z podziałem na: cześć warsztatowa (ćwiczenia, zadania, gry itd..) 70%, cześć teoretyczna (mini prezentacja PP. Dyskusja moderowana, wymiana doświadczeń) 30%.

Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych – 2 dni (8.00 – 16.00 z przerwami)

 

Program szkolenia

Dzień I 8.00 – 16.00

„Mistrz, Brygadzista z autorytetem”

Zadanie przed szkoleniowe – artykuł „Przywództwo w zarzadzaniu” – do przeczytania przed szkoleniem, należy udzielić odpowiedzi na zawarte tam pytania.

  1. Wprowadzenie – poznajmy się, cele szkolenia i zasady realizacji
  • Test rewolwerowca – wnioski do dalszej pracy
  • Specyfika zespołu produkcyjnego
  • Cele do realizacji – role brygadzistów – zadania (praca na FCH)
  • Najtrudniejsze elementy pracy brygadzistów – czyli nad czym powinniśmy dalej pracować?
  • Dlaczego warto budować swój autorytet?
  1. Autorytet w świetle psychologii poznawczej, osobowości i społecznej:
    1. rodzaje zachowań, postaw i sposobów komunikacji budujących aurę osoby z autorytetem.
  2. Kluczowe umiejętności niezbędne w budowaniu postawy osoby z autorytetem:
    1. Postawa wiedza czy umiejętności?
    2. zjednywanie ludzi, czyli jak budować relacje
    3. sztuka wywierania wpływu, jako elementy kreowania wizerunku.
  3. Jakie cechy osobowości i temperamentu sprawiają, że ludzie postrzegają daną osobę, jako autorytet?
    1. od czego zależy autorytet?
    2. typy liderów i autorytetów,
    3. wartości, przekonania charakterystyczne dla liderów i osób z autorytetem.
  4. Wizerunek autorytetu:
    1. Konstrukcja z papieru A4 – zadanie symulacyjne
    2. pewność siebie i poczucie własnej wartości,
    3. charyzma – czy można się tego nauczyć?
    4. umiejętność wywierania wpływu i przekonywania do własnych poglądów.
    5. pokora, opanowanie, pogoda ducha, czyli emocje i nastawienie u liderów i osób z autorytetem.

 

  1. Komunikacja mistrz, brygadzista – podwładni
  • Poznanie własnego stylu komunikowania się z innymi.
  • Określenie metod efektywniejszej komunikacji z innymi -zasady komunikacji w grupie
  • style kierowania a reakcje zespołu
  • bariery i zakłócenia
  • Test JOHARY – doskonalenie komunikacji w zespole – autodiagnoza

 

  1. Kluczowe umiejętności interpersonalne mistrzów, brygadzistów, liderów.
  • Postawa i nastawienie – „Doświadczenie z długopisem – czyli Gracz czy Ofiara”
  • Komunikacja werbalna czy niewerbalna – Zadanie symulacyjne: „Konstrukcja kosmicznej maszyny” – wnioski do dalszej pracy brygadzistów
  • „Słuchać i usłyszeć podwładnych” – ćwiczenia z aktywnego słuchania
  • Jak pytać i przewodzić w zespole podwładnych – ćwiczenia

 

  1. Inteligencja emocjonalna mistrza, brygadzisty
  • Nasza definicja
  • Zrozumieć swoje emocje i emocje innych ludzi
  • Test Inteligencji Emocjonalnej – doświadczenie i wnioski na forum do dalszej pracy

 

Dzień II 8.00 – 16.00

„ Zarządzać czy przewodzić  zespołem produkcyjnym” –  teoria i praktyka

  1. Zarządzać czy przewodzić – jaka to różnica?
  • „Most Leonarda” – zadanie zespołowe – rola przywódcy, praca zespołowa, style zarządzania… wnioski do dalszej pracy na forum
  • „Jaki styl preferujesz?” – zadanie indywidualne – wnioski na forum
  • rodzaje stylów kierowania – czym różni się zarządzanie od przywództwa? – wnioski na FCH
  • analiza własnego stylu kierowania – Test Blancharda
  • orientacja na zadania i orientacja na ludzi
  • dopasowanie stylu kierowania do sytuacji w obszarze

 

  1. Delegowanie zadań i kontrola realizacji – kluczowe role brygadzisty
  • zakres delegowania zadań
  • sposób delegowania – praca na materiale ( niezbędniki brygadzisty)
  • kontrola i egzekwowanie wykonania (niezbędniki brygadzisty)
  • korzyści i zagrożenia w delegowaniu
  • przykłady z naszego obszaru – ćwiczenia w podgrupach ( z wykorzystaniem niezbędników)

 

  1. Trudny podwładny czy… nieudolny brygadzista?
  • Inteligencja społeczna czyli? – „Balon i bambuko” – zadanie symulacyjne
  • Trudny podwładny – czyli?
  • Geneza trudnych zachowań czyli dlaczego podwładny zachowuje się nie tak jak oczekuje tego przełożony – brygadzista (firma)
  • Podstawowe zasady zapobiegania konfliktom w obszarze pracy
  • 6 kroków wg Gordona – (Niezbędnik brygadzisty)
  • Studium przypadku –„ Konflikt w dziale lakierni” – praca na materiale szkoleniowym

 

  1. Wybrane techniki wpływu i obrona przed manipulacją
  • Czym jest sztuka perswazji i przekonywania a co to znaczy manipulować podwładnymi
  • Jak nie dać manipulować sobą – obrona brygadzisty przed „cwanym” podwładnym i/lub szefem
  • Techniki wpływu – praca na materiale szkoleniowym  (Manual – materiał do wykorzystania przez brygadzistów w ich obszarach pracy)

 

  1. „Przeżyjmy to razem” – scenki sytuacyjne – ćwiczenia na forum
  • Dlaczego JA?
  • Niech to zrobi druga zmiana
  • To jest bez sensu
  • Jesteś brygadzista to się martw
  • To nie moja wina, nie nasza wina..
  • Praca poza standardem
  • Nieprzestrzeganie zasad i regulaminów – brak dyscypliny
  • Nieterminowość zadań, spóźnienia i wyjścia na przerwy..
  • Braki i odpady – a co nas to obchodzi, ja robię swoje dobrze!
  • Podważanie autorytetu brygadzisty i kierownictwa..
  • Zapomniał wól jak cielęciem był..
  • Przecież jesteś naszym kumplem..
  • Odmowa wykonania zadania
  • Itd…

 

  1. Konstruktywna propozycja zmian – czyli nasz wkład w doskonalenie i rozwój firmy
  • „Ishikawa – Rybia ość” – obszary do doskonalenia w firmie
  • Nad czym powinniśmy wszyscy pracować – Indywidualna Analiza SWOT – zadanie po szkoleniowe
  • Podsumowanie i wnioski
  • Ankieta oceny i certyfikaty uczestnictwa
KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA  
Konsultant klienta
Tel. +48 510 033 347
+48 782997099
Email: sekretariat@jjszkolenia.pl
Podaj nam swój adres E-mail a my
do ciebie Odpiszemy

Celujemy w Wasze potrzeby


Gdynia
81-457 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
Godziny pracy: 8:00 - 16:00
© 2005 JJ Szkolenia