+48 782 997 099

Automotywacja i zarządzanie stresem szkolenie

Szkolenie – trening:     „Wiatr w żagle czyli, jak zadbać o swoje samopoczucie „

Cel:     Określenie znaczenia umiejętności wpływania na własne emocje i redukowania stresu

w kontaktach społecznych, z  naciskiem na możliwość modyfikowania i wzmacniania indywidualnych zachowań w kontaktach interpersonalnych.

 

Korzyści dla uczestnika:    

Uczestnicy:

         zdobędą wiedzę skąd biorą się emocje i stres i jaki mają wpływ na nasze samopoczucie

         poznają własne, indywidualne dla każdego, sygnały stresu

         nabędą umiejętności utrzymania równowagi emocjonalnej oraz dobrej kondycji psychofizycznej

         będą mieli okazję do sformułowania własnych szans i okazji dających siłę i wiarę w siebie

         poczują spokój i zadowolenia z przełamywania kolejnych barier

         dostaną ładunek energii i pewności, że sytuacje są trudne tylko wtedy, gdy nie umiemy sobie z mini poradzić.

 

 

Program szkolenia:

 

  1. Emocje i stres – fakty i mity

         Definicje

         Klasyfikacja źródeł emocji i stresu

         Uogólniony zespół adaptacyjny w stresie

         Skala Holmsa-Rahe’a

         Wewnętrzne źródła związane z typem osobowości (A,B)

         Przekonania i niska samoocena, jej wpływ na kształtowanie obrazu naszej rzeczywistości

         Emocje i stres wywołane niewłaściwą komunikacją interpersonalną

 

Cel modułu – Zwrócenie uwagi na nieuświadomione sygnały będące pochodną stresorów

i świadomego reagowania na nie. Pomiar w jednostkach LCU poziomu stresu w ostatnim roku. Uświadomienie czyhającego zagrożenia w przypadku braku neutralizatorów stresu. Przekonanie uczestników, że stres jest pojęciem subiektywnym, uświadomienie wewnętrznego potencjału do radzenia sobie ze stresem. Narzędzia – Ćwiczenie indywidualne – eksperyment bazujący na rzeczywistych doświadczeniach uczestników szkolenia.

 

  1. Myśli, uczucia, działanie

         Słuchaj siebie

         Model Ellisa – przeformułowania myśli

         Przekuj negatyw w pozytyw

 

Cel modułu – Poznanie mechanizmów wywołujących trudne emocje i stres. Wzmocnienie umiejętności ich zwerbalizowania. Przećwiczenie techniki MUD, przeformułowania oraz zdiagnozowania własnego zaplecza, przećwiczenie modelu poznawczego reakcji na emocje (model Ellisa). Narzędzia – Cały moduł oparty jest na autodiagnostyce uczestnika

i wykonywaniu polecanych przez Trenera ćwiczeń

 

  1. Techniki radzenia sobie w sytuacji trudnej emocjonalnie

         Ćwiczenia oddechowe (J. Santorski) i izometryczne

         Ćwiczenia Dennisona i Cooka – synchronizacja półkul mózgowych

         Warunkowanie reakcji organizmu w odpowiedzi na tzw. „złą postać”

         Refreming i kotwiczenie

         Relaks Jacobsona

 

Cel modułu – Poznanie różnych, polecanych przez ekspertów, technik i  zastosowanie ich

w ćwiczeniach. Narzędzia – wykonywanie ćwiczeń wg instrukcji Trenera.

 

  1. Porozumienie bez przemocy.

         Dobór słów emocjonalnie neutralnych

         Przyjmowanie krytyki

         Feedback – twórcza analiza niepowodzeń

 

Cel modułu – Zwiększenie skuteczności indywidualnej reakcji pracownika w sytuacjach trudnych podczas wykonywania obowiązków w pracy.

Narzędzia – Grupowe i indywidualne ćwiczenia ułatwiające komunikacje interpersonalną.

Czas trwania szkolenia:          8 godzin

 

Zamów rozmowę z naszym konsultantem

Tel. 510 033 347
sekretariat@jjszkolenia.pl

Formularz Kontaktowy

Podaj nam swój adres E-mail a my
do ciebie Odpiszemy

Celujemy w Wasze potrzeby


Gdynia
81-457 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
Godziny pracy: 8:00 - 16:00
© 2005 JJ Szkolenia