+48 782 997 099

Asertywność szkolenie otwarte Gdynia

Asertywność – Szkolenie otwarte Gdynia

Asertywność i Aikido co łączy te dwa pojęcia?

Czym jest asertywność?
Asertywność jest umiejętnością, która przejawia się w bezpośrednim sposobie wyrażania własnych myśli, uczuć, potrzeb oraz dbałości o własne prawa bez naruszania praw innych osób.
Nie jest cechą osobowości, a to oznacza, że każdy może ją posiąść. Dzięki koncepcji treningu asertywności możemy nauczyć się bezpośrednio, uczciwie i stanowczo wyrażać swoje uczucia, postawy, opinie w sposób respektujący uczucia i poglądy rozmówcy.

Czym jest aikido?
Od wielu innych sztuk walki odróżnia się brakiem agresji – nie uczymy się jak zaatakować, okaleczyć lub zabić przeciwnika. Chcemy skutecznie obronić się w taki sposób, by być bezpiecznym, ale jednocześnie tak, by napastnik nie odniósł niepotrzebnych obrażeń. Osiągnięcie tego wymaga wiele pracy, ale jednocześnie dostarcza olbrzymiej satysfakcji.

Połączenie tych dwóch umiejętności, zwłaszcza w sferze psychicznej a nie koniecznie fizycznej, daje możliwość efektywnej współpracy z partnerem, z klientem, z zespołem… w każdej sytuacji i przy okazji rozwiązywania wielu problemów zarówno zawodowych jak i prywatnych.

Nie darmo zwykło się mówić:
Wygrywa nie ten, kto jest silniejszy, ale ten, kto potrafi pohamować swoje emocje i uczucia – pamiętając jednocześnie o prawie do auto ekspresji, nie raniąc innych ludzi.

Cele szkolenia to trening umiejętności i postaw w zakresie:

  • Jak skutecznie porozumiewać się z innymi ludźmi?
    Jak mówić NIE bez obrażania innych ludzi?
    Jak wzmacniać poczucie własnej wartości?
    Jak dbać o swoje prawa i interesy?
    Jak wykazywać inicjatywę w relacjach interpersonalnych?
    Jak właściwie wyrażać swoje opinie i uczucia?
    Jak asertywnie reagować na krytykę?

Co uczestnicy szkolenia będą potrafili?:

  • Zadbać o własne interesy w harmonii z otoczeniem;
    Właściwie oceniać problemy, ludzi i relacje;
    Dopasować formę wypowiedzi do sytuacji i osoby;
    Zwiększyć własną motywację i skuteczność działania;
    Zamieniać styl krytyki na użyteczną informację zwrotną;
    Rozpoznawać sytuacje konfliktowe i je pozytywnie rozwiązywać;
    Neutralizować stresy obniżające poczucie własnej wartości;

Program Szkolenia

Dzień I

Podstawy komunikacji interpersonalnej
• Czym jest komunikacja interpersonalna?
• Komunikacja werbalna
• Komunikacja niewerbalna
• Umiejętność aktywnego słuchania
• Efektywne pytania

Asertywny styl komunikacji, czyli zachowania stanowcze, partnerskie, zorientowane na rozwiązanie problemu

• Typy zachowań: uległość, agresja, zachowania bierno-agresywne, manipulacja – możliwości i ograniczenia każdego stylu zachowań
• Pojęcie i filary asertywności
• Indywidualna diagnoza poziomu asertywności uczestników w różnych sferach życia
• Prawa asertywności oraz wpływ z ich korzystania na polepszenie skuteczności i jakości relacji z innymi ludźmi
• Komunikacja z pozycji „Podwładnego i zwierzchnika” – warunek zachowań asertywnych

Praca nad własnym monologiem wewnętrznym • Asertywność wobec siebie samego, zwiększanie poczucia własnej wartości
• Praca nad treścią własnych myśli drogą do podwyższenia samooceny
• Zamiana zdań anty-asertywnych na pro-asertywne, czyli sztuka bycia pozytywnym

Dzień II

Techniki obronne – Aikido
• Obrona własnego terytorium psychologicznego w sytuacjach społecznych i osobistych (odmawianie i egzekwowanie własnych praw)
• Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych, techniki obrony przed manipulacją
• Obrona własnych opinii i przekonań
• Rodzaje krytyki, reagowanie na krytykę niesłuszną
• Zadbanie o własne terytorium psychologiczne – reagowanie na oceny
• Zamiana ocen na opinie – komunikat „JA”

Wyrażanie siebie
• Wyrażanie uczuć pozytywnych. Przyjmowanie pochwał
• Życie bez intruzji, czyli jak nie naruszać cudzego terytorium psychologicznego
• Wyrażanie próśb i oczekiwań w jasny i bezpośredni sposób, wydawanie poleceń
• Krytyka konstruktywna jako podstawa motywowania pracowników i instrument samooceny
• Pielęgnowanie asertywności przez otrzymywanie i przekazywanie rzetelnych informacji zwrotnych
• Wyrażanie uczuć negatywnych; konstruktywne radzenie sobie z gniewem
• Radzenie sobie z zakłopotaniem
• Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
• Prezentowanie swoich mocnych stron

Miejsce szkolenia:
Pomorski Park Naukowo Technologiczny
81-451 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98

Czas trwania:
Dwa dni szkoleniowe (2×8 godz) 9.00 – 17.00

CENA SZKOLENIA OTWARTEGO:
990,00 pln netto + 23% Vat

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE:
cena do uzgodnienia
CENA ZAWIERA:

* Prowadzenie szkolenia
* Sala szkoleniowa
* Materiały szkoleniowe
* Catering (lunch i przerwy kawowe)
* Certyfikat uczestnictwa

 

Pobierz zgloszenie

Zapraszamy do lektury najciekawszych pozycji wydawniczych dotyczących asertywności:

Przy współpracy z:
f245

„Asertywność” Robert Alberti, Michael Emmons

Więcej informacji o tej pozycji, Komentarz wydawcy:
Złość, zakłopotanie, bezradność to uczucia, których doznajemy zbyt często w kontaktach z innymi. Co czujemy, gdy w restauracji kelner nie podchodzi do nas przez piętnaście minut? Jak reagujemy, gdy ktoś poniża nas publicznie? Jak komunikować innym nasze uczucia, kiedy jesteśmy sfrustrowani? Nie ma prostych odpowiedzi. Jednak Autorzy podjęli próbę odpowiedzi na te i inne pytania.

Nie musimy dłużej ukrywać nieprzyjemnych uczuć. NIe musimy wykrzykiwać swoich racji. Nie musimy też zastraszać innych, tak jak nie musimy im pozwalać, by źle nas traktowali. Książka ta nauczy nas nawiązywania relacji z innymi, które będą oparte na wzajemnym szacunku i akceptacji. Wprowadzenie w życie technik asertywnych zachowań zredukuje złość i stres w naszym życiu. Uwierzymy w siebie, będziemy zdrowsi i bardziej spontaniczni.

ZOBACZ INNE

Zamów rozmowę z naszym konsultantem

Tel. 510 033 347
sekretariat@jjszkolenia.pl

Formularz Kontaktowy

Podaj nam swój adres E-mail a my
do ciebie Odpiszemy

Celujemy w Wasze potrzeby


Gdynia
81-457 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
Godziny pracy: 8:00 - 16:00
© 2005 JJ Szkolenia