+48 782 997 099

Asertywność kierownika szkolenie nad morzem

Asertywność i Aikido co łączy te dwa pojęcia?

Czym jest asertywność?
Asertywność jest umiejętnością, która przejawia się w bezpośrednim sposobie wyrażania własnych myśli, uczuć, potrzeb oraz dbałości o własne prawa bez naruszania praw innych osób.
Nie jest cechą osobowości, a to oznacza, że każdy może ją posiąść. Dzięki koncepcji treningu asertywności możemy nauczyć się bezpośrednio, uczciwie i stanowczo wyrażać swoje uczucia, postawy, opinie w sposób respektujący uczucia i poglądy rozmówcy.

Czym jest aikido?
Od wielu innych sztuk walki odróżnia się brakiem agresji – nie uczymy się jak zaatakować, okaleczyć lub zabić przeciwnika. Chcemy skutecznie obronić się w taki sposób, by być bezpiecznym, ale jednocześnie tak, by napastnik nie odniósł niepotrzebnych obrażeń. Osiągnięcie tego wymaga wiele pracy, ale jednocześnie dostarcza olbrzymiej satysfakcji.

Połączenie tych dwóch umiejętności, zwłaszcza w sferze psychicznej a nie koniecznie fizycznej, daje możliwość efektywnej współpracy z partnerem, z klientem, z zespołem… w każdej sytuacji i przy okazji rozwiązywania wielu problemów zarówno zawodowych jak i prywatnych.

Nie darmo zwykło się mówić:
Wygrywa nie ten, kto jest silniejszy, ale ten, kto potrafi pohamować swoje emocje i uczucia – pamiętając jednocześnie o prawie do auto ekspresji, nie raniąc innych ludzi.

Cele szkolenia to trening umiejętności i postaw w zakresie:

  • Jak skutecznie porozumiewać się z innymi ludźmi?
  • Jak mówić NIE bez obrażania innych ludzi?
  • Jak wzmacniać poczucie własnej wartości?
  • Jak dbać o swoje prawa i interesy?
  • Jak wykazywać inicjatywę w relacjach interpersonalnych?
  • Jak właściwie wyrażać swoje opinie i uczucia?
  • Jak asertywnie reagować na krytykę?

Co uczestnicy szkolenia będą potrafili?:

  • Zadbać o własne interesy w harmonii z otoczeniem;
  • Właściwie oceniać problemy, ludzi i relacje;
  • Dopasować formę wypowiedzi do sytuacji i osoby;
  • Zwiększyć własną motywację i skuteczność działania;
  • Zamieniać styl krytyki na użyteczną informację zwrotną;
  • Rozpoznawać sytuacje konfliktowe i je pozytywnie rozwiązywać;
  • Neutralizować stresy obniżające poczucie własnej wartości;

Każde szkolenie poprzedzone jest wnikliwą analizą potrzeb na podstawie, której opracowywany jest indywidualny program szkoleniowy.

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:

Asertywny styl komunikacji, czyli zachowania stanowcze, partnerskie, zorientowane na rozwiązanie problemu

  • Typy zachowań: uległość, agresja, zachowania bierno-agresywne, manipulacja – możliwości i ograniczenia każdego stylu zachowań
  • Pojęcie i filary asertywności
  • Indywidualna diagnoza poziomu asertywności uczestników w różnych sferach życia
  • Prawa asertywności oraz wpływ z ich korzystania na polepszenie skuteczności i jakości relacji z innymi ludźmi
  • Komunikacja z pozycji „Podwładnego i zwierzchnika” – warunek zachowań asertywnych
  • Typy postaw interpersonalnych

Praca nad własnym monologiem wewnętrznym 

  •  Asertywność wobec siebie samego, zwiększanie poczucia własnej wartości
  • Praca nad treścią własnych myśli drogą do podwyższenia samooceny
  • Zamiana zdań anty-asertywnych na pro-asertywne, czyli sztuka bycia pozytywnym

Techniki obronne – Aikido 

  • Obrona własnego terytorium psychologicznego w sytuacjach społecznych i osobistych (odmawianie i egzekwowanie własnych praw)
  • Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych, techniki obrony przed manipulacj
  •  Obrona własnych opinii i przekonań
  • Rodzaje krytyki, reagowanie na krytykę niesłuszną
  • Zadbanie o własne terytorium psychologiczne – reagowanie na oceny
  • Zamiana ocen na opinie

Wyrażanie siebie 

  • Wyrażanie uczuć pozytywnych. Przyjmowanie pochwał
  • Życie bez intruzji, czyli jak nie naruszać cudzego terytorium psychologicznego
  • Wyrażanie próśb i oczekiwań w jasny i bezpośredni sposób, wydawanie poleceń
  • Krytyka konstruktywna jako podstawa motywowania pracowników i instrument samooceny
  • Pielęgnowanie asertywności przez otrzymywanie i przekazywanie rzetelnych informacji zwrotnych
  • Wyrażanie uczuć negatywnych; konstruktywne radzenie sobie z gniewem
  • Radzenie sobie z zakłopotaniem
  • Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
  • Prezentowanie swoich mocnych stron

Działania po szkoleniu:

  • Instrukcje dalszego postępowania dla przełożonych w stosunku do uczestników szkolenia celem ugruntowania pozytywnych zmian jako efekt szkolenia
  • Bezpośredni kontakt mailowy trenera prowadzącego szkolenie z osobami z działu szkoleń i/lub z tzw. trenerem wewnętrznym w firmie
  • Indywidualne konsultacje dla uczestników szkolenia – Określone dodatkową umową
  • Coaching trenera w miejscu pracy uczestników szkolenia – Określone dodatkową umową

Zapraszamy

 

Zapytaj o szkolenie

 

Polecamy lekturę

 

Asertywność managera – Opis

We współczesnym świecie asertywność stała się jedną z podstawowych kompetencji oczekiwanych i wymaganych od menedżera. Asertywność jest umiejętnością posługiwania się w różnych sytuacjach łagodną stanowczością w obronie własnych racji, ale bez wchodzenia w konflikt z racjami innych. Aby być asertywnym, należy nauczyć się:

• odmawiać
• wyrażać własne poglądy i bronić ich
• nie bać się krytyki i reagować na nią
• bronić się przed agresją
• konstruktywnie wyrażać złość
• wydawać polecenia i komunikować swoje oczekiwania
• chwalić innych
• prezentować siebie

Ten poradnik pomaga nauczyć się bycia asertywnym. Można go polecić nie tylko obecnym i przyszłym menedżerom, ale także psychologom, socjologom, dziennikarzom, urzędnikom różnych szczebli oraz studentom wyższych uczelni i słuchaczom studiów podyplomowych.

Zamów rozmowę z naszym konsultantem

Tel. 510 033 347
sekretariat@jjszkolenia.pl

Formularz Kontaktowy

Podaj nam swój adres E-mail a my
do ciebie Odpiszemy

Celujemy w Wasze potrzeby


Gdynia
81-457 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
Godziny pracy: 8:00 - 16:00
© 2005 JJ Szkolenia