W nawiązaniu do książki: „7 Nawyków skutecznego działania”
„Bez pracy i największy talent nie da ci kolacji”
(przysłowie koreańskie)
Dr Stephen R. Covey – badacz, pisarz i przywódca – został uznany przez magazyn Time za jednego z 25 najbardziej wpływowych Amerykanów. Jego najważniejszym celem był rozwój człowieka, rodziny i organizacji. Przede wszystkim znany jako autor „7 Nawyków skutecznego działania” – bestsellera, który trafił do około 20 milionów czytelników. Covey uważał, że trwały sukces musi mieć korzenie
w cechach charakteru i być oparty o życie zgodne z zasadami. Jego „7 nawyków skutecznego działania” nazywana jest biblią współczesnego człowieka. Covey wskazuje, że wypracowanie tych siedmiu nawyków prowadzi do twórczych zmian wewnętrznych, kształtowania trwałych relacji z innymi, inspirującego przywództwa m.in. na poziomie osobistym, interpersonalnym.
Na bazie tego bestsellera przygotowaliśmy dla Państwa warsztaty szkoleniowe, na których w praktyczny sposób przekażemy wam jak korzystać z wiedzy i doświadczeń autora.
Cele szkolenia
Warsztaty są oparte na „7 nawykach skutecznego działania”, praktyczny warsztat kompetencji w obszarach
- ustalania priorytetów,
- motywowania podwładnych do realizacji kluczowych celów firmy,
- brania odpowiedzialności,
- pogłębiania zaufania,
- realizacji celów,
- podnoszenia jakości współpracy,
- rozwijania pracowników i zespołów,
- budowania własnego autorytetu nieformalnego
Podejście prezentowane w 7 nawykach skutecznego działania oparte jest na praktycznych ćwiczeniach i dyskusji, wzbogaconej praktycznymi przykładami z życia masnagerów. Uczestnicy nie tylko poszerzają swoją wiedzę i rozwijają nowe umiejętności, ale także wypracowują dla siebie zupełnie nowe rozwiązania – adekwatne do aktualnej sytuacji, w jakiej są lub znajduje się ich firma.
Nawyk 1: Bądź proaktywny
Czy masz poczucie wpływu na swoje życie?
Jak często Twoi pracownicy biorą odpowiedzialność za swoją pracę oraz rezultaty, jakie ona przynosi?
Nawyk 2: Zaczynaj z wizją końca
Czy wiesz, co jest dla Ciebie ważne, jakie są Twoje kluczowe role w życiu?
Jak wielu pracowników w Twojej organizacji uświadamia sobie, jakie cele chcą osiągnąć dla siebie i dla organizacji? Jak często osiągają zaplanowane rezultaty?
Nawyk 3: Rób najpierw to, co najważniejsze
Czy masz poczucie, że realizujesz wszystkie ważne dla Ciebie sprawy?
W jakim stopniu pracownicy poświęcają czas na działania, które przekładają się na realizację ich celów? Jak często tłumaczą się „bieżącymi zadaniami”?
Nawyk 4: Myśl w kategoriach wygrana-wygrana
Jak oceniasz relacje z osobami z Twojego otoczenia? Masz dla nich czas, wiesz, co jest dla nich ważne?
Czy w Twojej firmie wszyscy poszukują się wzajemnych korzyści i budują relacje oparte na zaufaniu? Jakie efekty można by osiągnąć, gdyby wszyscy tak działali?
Nawyk 5: Najpierw staraj się zrozumieć, potem być zrozumianym
Jak często słuchasz osób z Twojego otoczenia, aby wiedzieć, co dla nich ważne?
Czy zdarza się, że wolisz opowiadać o sobie?
Czy w Twojej organizacji można otwarcie rozmawiać o trudnych tematach?
Nawyk 6: Twórz synergię
W jaki sposób znajdujesz najlepsze rozwiązania w swoim życiu? Czy dzielisz się doświadczeniami, opiniami z innymi i korzystasz z ich pomysłów?
W jaki sposób można wykorzystać różnice w doświadczeniu, wiedzy, opiniach pomiędzy pracownikami? Czy częściej prowadzą do problemów czy inspirują do kreatywnych rozwiązań?
Nawyk 7: Ostrz piłę
Jak dużo czasu poświęcasz na swój rozwój w różnych wymiarach? Uczysz się? Dbasz o zdrowie?
Czy pracownicy Twojej firmy zachowują równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym? Jak organizacja ich w tym wspiera?
Program szkolenia
- WSTĘP
- Skuteczność a efektywność
- Motywacja do zmian
- Filozofia ludzi inteligentnych
- Rola wartości w naszej pracy
- Jak powstają nasze nawyki i jak kształtują nasze zachowanie.
- JAK ZMIENIĆ NIEWŁAŚCIWE NAWYKI MYŚLENIA I DZIAŁANIA:
- afirmacje
- siła wizualizacji twórczych
- kształtowanie motywacji do zmian
- jak wykorzystać cały potencjał mózgu
- W POSZUKIWANIU PRYWATNEGO ZWYCIĘSTWA:
- kształtowanie postawy proaktywnej
- poszerzanie pola wpływy, czyli jak przejmować inicjatywę
- proaktywne struktury językowe
- kreowanie własnej wizji
- SZTUKA ZARZĄDZANIA SOBĄ W CZASIE:
- osobowość typu A
- 60/40
- czwarta generacja zarządzania czasem – system wartości
- jak poprawnie formułować cele
- planowanie działań; narzędzia planowania
- zostań coachem
- WIZJA KOŃCA
- jak stosować te zasadę w działaniach zawodowych
- strategia K.Vonneguta
- teoria zmiany K.Levina
- KOMUNIKACJA SYNERGICZNA. BUDOWANIE RELACJI INTERPERSONALNYCH NA ZASADZIE „WYGRANA – WYGRANA”:
- pięć wymiarów postawy „wygrana – wygrana”
- zasady komunikacji empatycznej
- sztuka aktywnego słuchania
o parafraza
o precyzowanie
- zasady twórczej współpracy
o zasady pracy grupowej
- poziomy komunikacji oparte na zaufaniu i współpracy
- ODNOWA CZYLI NAWYK „OSTRZENIA PIŁY”
- wymiar fizyczny
- wymiar umysłowy
- wymiar społeczno-emocjonalny
- wymiar duchowy
- PLAN PRACY WŁASNEJ 3/6/12 MIESIĘCY
- prawo pierwszych 24 godzin
- podsumowanie
Metody szkolenia
Praktyczne warsztaty na bazie doświadczeń zarówno początkujących jak i doświadczonych szefów zespołów.
Proponowane zajęcia odbywają się w postaci intensywnych warsztatów z wykorzystaniem zarówno formy zabawowej jak i typowej pracy opartej na analizie i syntezie sytuacji zawodowych kadry kierowniczej niższego i średniego szczebla. Uczestnicy zajęć na warsztatach otwartych od samego początku stanowią jedną grupę połączoną wspólnymi celami. Przez cały czas pracują w jednym lub kilku zespołach realizując zlecone przez prowadzących zadania. Każdy element ćwiczeń lub zabaw pokazuje w praktyczny sposób wyższość rozwiązań pracy zespołowej nad pracą grupy indywidualistów. Praktyczne doświadczenia wskazują na decydujące znaczenie tzw. liderów naturalnych w zespołach i roli zarządzania sytuacyjnego. To, co w życiu codziennym stanowiło dla wielu uczestników problem nie do rozwiązania staje się na zajęciach osiągalne, mierzalne i możliwe do realizacji bez negatywnych emocji i stresów. Zajęcia są prowadzone w taki sposób aby maksymalnie reagować na bieżące potrzeby uczestników. Realizujemy cele a nie programy czyli poprzez włączenie w aktywne działanie uzyskujemy nie tylko efekt zmiany postaw i zachowań ale poprzez trening utrwalamy również konkretne umiejętności.
- 70% warsztat / 30% wykład + prezentacja,
- dyskusja moderowana i burza mózgów,
- testy i ankiety psychologiczne z omówieniem wniosków dla poszczególnych uczestników!!!
- scenki rodzajowe – jak to jest w życiu zawodowym?
- studium przypadku – z instytucji zaczerpnięte,
- gry symulacyjne i fabularyzowane – czyli uczymy się poprzez zabawę i praktyczne działanie,
- praca w zespole i indywidualna na materiale szkoleniowym,
- praca z kamerą czyli obiektywna informacja zwrotna.